بهترین وکیل چک در مشهد | نمونه رای چک سفید امضاء

بهترین وکیل چک در مشهد

بهترین وکیل چک در مشهد


بهترین وکیل چک در مشهد – وکیل وصول وجه سفته و چک مشهد

پرونده های مربوط با اسناد تجاری خصوصا چک را به بهترین وکیل

چک در مشهد و وکیل وصول وجه سفته و چک مشهد بسپارید

ثنا وکیل وکیل خوب برای پرونده چک شما معرفی خواهد نمود
برای انجام مشاوره و وکالت پرونده تان با ثنا وکیل تماس بگیرید
تماس مستقیم با وکیل پایه یک دادگستری 09155129243 و 09306924956

ویدئوی چک به گفته وکیل پایه یک دادگستری

بهترین وکیل چک در مشهد – وکیل وصول وجه سفته و چک مشهد

وکیل خوب در مشهد

گروه وکلای توانا همه مشکلات حقوقی شما را بررسی و در حد امکان حل خواهد کرد 

چك 

در حکم سند لازم الاجرا:

قانونگذار ایران چک را در حکم سند لازم الاجرا معرفی نموده است و مزایای بخصوص دارد که دارنده می تواند از آن بهره ببرد

بر روی چک های صیادی به صرف نوشتن گیرنده کفایت نمی کند و باید در سامانه چک به نام شخص منتقل شود والا برگه صادره اعتبار چک را ندارد

چکیده دادنامه صادر شده 

صدور چک به‌صورت سفید امضا و بدون قید تاریخ و تکمیل کردن بعدی آن توسط دارنده، با توجه به لزوم درج کامل مندرجات الزامی سند تجاری در لحظه صدور،سبب سلب امتیازات قانون تجارت از چک می‌گردد. لزوم رعایت تشریفات مربوط به چک و همه اسناد تجاری دیگر اسناد تجاری مزایایی دارند و علاوه بر آن تشریفاتی دارند که این تشریفات باید رعایت شود. والا دارنده چک از مزایای آن نمی تواند استفاده نماید.

 رای وحدت رویه دیوان عدالت اداری 791

تاریخ رای نهایی:  1392/10/28

شماره رای نهایی: 9209970220401461

رای دادگاه خلع ید از سرقفلی

رای دادگاه نخستین ( بدوی )

در خصوص واخواهی آقای م.خ. با وکالت آقای ر.ع. به‌طرفیت آقای ر.ج. با وکالت آقای ح.خ. نسبت به دادنامه شماره 158 موضوع پرونده کلاسه 920040 با توجه به محتویات پرونده، با لحاظ اینکه صدور چک از ناحیه واخواه محرز و ثابت بوده و در اثبات جعلیت ظهر نویسی، محتال و یا قائم‌مقام قانونی وی متضرر و مآلاً ذینفع و ذیحق در درخواست رسیدگی به جعلیت خواهند بود و تقاضای واخواه جهت ارجاع امر به کارشناسی به فرض اثبات جعلیت امضاء جهت انتقال به ثالث، تأثیری در صدور آن نداشته و

همچنین چنانچه محتال متعهد، به تعهدش عمل‌نکرده باشد، موجب بی‌اعتباری انتقال چک نبوده و با انتقال حقوق چک، نگارش مؤخر تاریخ نیز مانع از حق استیفاء منتقلٌ‌الیه نیست، با استفاده از اصل تجریدی بودن، ضمن ردّ ایرادات وکیل واخواه، نظر به اینکه در این مرحله از رسیدگی، دلیلی جهت نقض دادنامه معترضٌ‌عنه ارائه نگردیده با استناد به ماده 305 قانون آیین دادرسی مدنی ضمن ردّ واخواهی ایشان، رأی معترضٌ‌عنه تأیید می‌گردد.

رأی صادره قابل ‌تجدیدنظرخواهی درمحاکم محترم تجدیدنظر استان تهران می‌باشد.

رئیس شعبه 214 دادگاه عمومی حقوقی تهران.

بهترین وکیل چک در مشهد – وکیل وصول وجه سفته و چک مشهد

بهترین وکیل در مشهد

مطالعه مقالات حقوقی و کیفری گروه وکلای عدالت جو

نکات بسیار مهم در مورد چک 

از جمله مزایای چک این است که میتوان بدون پرداخت خسارت احتمالی خواسته را با قراری که دادگاه صادر می کند تامین نمود. و اموال بدهکار را توقیف فوری نمود .

اخذ گواهی عدم پرداخت در مهلت قانونی 

اگر چک در ظرف مهلت قانونی واخواست نشود یعنی برگشت نخورد از این مزیت نمی توان استفاده کرد

مدت های قانونی مربوط به چک 

این مدت برای مکانهای محل انجام تعهد متفاوت است  اگر قرار باشد چک در محل صدور پرداخت شود. مدت آن 15 روز از تاریخ چک و در نقطه دیگری از ایران چهل و پنج روز و در خارجه دو ماه خواهد بود

مدت برای سایر اسناد تجاری 

مدت واخواست برای سایر اسناد تجاری مانند سفته و برات ده روز خواهد بود. از دادنامه فوق تقاضای تجدید نظر خواهی شده و دادگاه تجدید نظز به آن رسیدگی و به شرح ذیل تصمیم گرفته است :

بهترین وکیل چک در مشهد

برترین وکیل در مشهد

رای دادگاه تجدید نظر

آقای م.خ. با وکالت آقای ر.ع. به‌طرفیت آقای ر.ج. نسبت به دادنامه 0388 مورخ 6/5/92 صادره در تأیید دادنامه غیابی 0158-28/2/92 صادره از شعبه 214 دادگاه عمومی حقوقی تهران مشعر بر صدور حکم محکومیت به پرداخت وجه چک 658444 مورخ 20/7/91 با خسارات دادرسی و تأخیر تأدیه در حق تجدیدنظر خوانده دادخواست تجدیدنظرخواهی تقدیم نموده است مفاد چک اصداری مورد تنازع حکایت از صادر شدن چک در حق آقای ع.غ. است. صادرکننده مدعی است چک را جهت خرید تراکم داده‌اند لکن آقای ع.غ. مرحوم شده است کارشناس منتخب اعلام نموده است چک به نحو سفید امضاء صادرشده است

وکیل خوب چک در مشهد

قویترین وکیل در مشهد

آیا تجدید نظر مورد قبول است

تجدیدنظر خوانده موارد ادعای تجدیدنظر خوانده را قبول نداشته مدعی است که چک از باب طلب صادر و تسلیم‌ شده است و با عنایت به اینکه آقای غ. حسب اعلام در تاریخ 8/11/86 فوت نموده است و این امر مورد تعرض واقع نشده است ادعای تجدیدنظر خوانده بر آنکه چک از بابت طلب صادر شده و تاریخ مندرج در متن همان تاریخ صادر کننده است و چند روز قبل از فوت آقای ع.غ. دریافت شده است نمی‌تواند صحت داشته باشد چرا که در تاریخ مذکور آقای ع.غ. موجود نبوده است تا چکی در حق وی صادر شود و از طرف دیگر همین امر بیانگر غیر واقعی بودن تاریخ مندرج در متن چک می‌باشد و با توجه به اینکه آقای ع.غ. در تاریخ مذکور موجود نبوده

بهترین وکیل چک در مشهد

وکیل در مشهد

بنابراین ظهر نویسی بعد از تاریخ مندرج در متن هم نمی‌تواند محمول بر صحت باشد و از طرفی چک در وجه آقای ع.غ. صادر شده است و از طرف دیگر با تلقی شدن چک به نحو بدون تاریخ بر اساس شرایط شکلی معینه در قانون تجارت چک مورد تنازع صادر نشده است بنابراین امتیاز و اعتبار چک مذکور در قانون تجارت را نیز دارا نیست لذا رسیدگی و صدور حکم در قالب مقررات حاکم در قانون تجارت از سوی محکمه بدوی براساس موازین قانونی صدور نگرفته است

علی‌هذا نظر به‌ مراتب مذکور‌ الذکر و عنایتاً به مفاد لوایح تقدیم شده از سوی طرفین دعوی در این مرحله از دادرسی تجدیدنظرخواهی را وارد دانسته و به استناد مواد 358 و 2 از قانون آیین دادرسی مدنی دادنامه صادره مذکور الذکر را نقض نموده و اقامه دعوی به کیفیت فوق‌الاشعار را قابلیت استماع ندانسته و مردود اعلام می‌دارد رأی صادره قطعی است.

رئیس شعبه 4 دادگاه تجدیدنظر استان تهران ـ مستشار دادگاه.

مطلبی در مورد سفته 

نظریه مشورتی شماره ۱۸۷۴/۷ مورخ ۸/۴/۱۳۷۶

«در صورت امضای سفته توسط نماینده قانونی شرکت، مطالبه سفته فقط باید از شرکت به عمل آید نه از امضاکننده و چنانچه مدیر عامل یا هر کس دیگری سفته را به عنوان تضمین یا ظهرنویس امضا کرده باشد، می‏توان از شرکت و امضاکننده شکایت تضامنی کرد.»

بهترین وکیل چک در مشهد

آرای دیوان عالی کشور و سایر مجاکم سایت افرا وکیل را اینجا مطالعه نمایید

برای مشاوره و وکالت با ثنا وکیل تماس بگیرید

شماره مستقیم وکیل پایه یک دادگستری 09155129243 و 09306924956 

وکیل خوب چک در مشهد

رای دادگاه چک سفید امضاء

سؤال درمورد شکایت از شرکت سهامی عام 

چنانچه شرکت سهامی از بانک وام گرفته باشد آیا بانک در صورت عدم پرداخت می‏تواند. علیه مدیرعامل و نایب‌رئیس‏ هیأت‌مدیره مشترکا طرح دعوی نماید. و آیا در صورت استعفای یکی از امضاکنندگان نیز باز هم می‏تواند علیه او شکایت نماید؟

نظریه اداره کل حقوقی قوه قضائیه

سفته ای که توسط شخص دارنده حق امضا به نمایندگی از طرف شرکت امضا شده است. در صورت واخواست فقط علیه شرکت می‏توان طرح دعوی نمود و وجه سفته را مطالبه کرد. نه علیه شخص امضاکننده که به نمایندگی از طرف شرکت امضا کرده است. و این سفته اگر توسط شخص دیگری اعم ازاین که مدیرعامل یا رئیس هیأت‌مدیره باشد. یا شخص ثالث تضمین و یا توسط دارنده ظهرنویسی شود در صورتی که رعایت مقررات ماده ۲۴۹ قانون تجارت شده باشد. علیه ضامن و ظهرنویس هم می‏توان طرح دعوی نمود و وجه سفته را از آنان متضامناً با شرکت مطالبه کرد. و استعفای او از سمتی که حین امضای سفته داشته تأثیری در موضوع ندارد.

سئوال درباره چک برگشتی

چکی از شخص دیگری دارم که از تاریخ چک مدت چهار سال می گذرد و چک را در همان 15 روز اولیه برگشت زدم اکنون اقدام به طرح دعوا علیه صادر کننده و ظهرنویس نمودم و خسارات را هم تقاضا کرده ام . خسارت از چه زمانی تعلق می گیرد ؟

پاسخ:

دعوای شما علیه صادر کننده هم از جهت خسارت تاخیر تادیه و هم اصل مبلغ چک فاقد اشکال است و دادگاه از تاریخ صدور چک حکم به پرداخت خسارت تاخیر خواهد نمود اما چون ظرف یک سال نسبت به طرح دعوا علیه ظهر نویس ننموده اید دعوایتان نسبت به این قسمت اجابت نمی شود.

سوال :

در چه صورتی مسئولیت ناشی از چک به صورت تضامنی خواهد بود؟

پاسخ :

(طبق ماده 19 قانون صدور چک)

اگر کسی چکی را به وکالت از صاحب چک صادرکند متضامناً مسئول خواهد بود حکم هم متضامناً علیه هردو صادر خواهد شد.

مهمترین مصداق این ماده مدیران شرکت های تجاری هستند.
مدیری که چکی را امضا می کند،به همراه شرکت متصامناً مسئول پرداخت چک خواهد بود هرچند چک مربوط به شرکت است اما مدیری که امضاء می کند نیز متضامناً مسئول است.

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 2 امتیاز شما: 4.5]

دپارتمان حقوقی

بهترین وکیل چک بلامحل در مشهدبهترین وکیل چک بلامحل مشهدبهترین وکیل چک در مشهدبهترین وکیل چک مشهدتامین خواسته چک بلامحلچک بدون تاریخچک سفید امضاچک وعده داررای دادگاه در مورد چک سفید امضامدت واخواست اسناد تجاریمرور زمان اسناد تجاریمرور زمان چکمزایای اسناد تجاریوکیل تامین خواسته در مشهدوکیل تامین خواسته مشهدوکیل چک اسفراینوکیل چک اصفهانوکیل چک بجنوردوکیل چک بلامحل در مشهدوکیل چک بلامحل مشهدوکیل چک تایبادوکیل چک تبریزوکیل چک تربتوکیل چک تهرانوکیل چک دامغانوکیل چک در اراکوکیل چک در اسفراینوکیل چک در اصفهانوکیل چک در بجنوردوکیل چک در تایبادوکیل چک در تبریزوکیل چک در تربتوکیل چک در تهرانوکیل چک در دامغانوکیل چک در رشتوکیل چک در زنجانوکیل چک در ساریوکیل چک در سبزواروکیل چک در سرخسوکیل چک در سمنانوکیل چک در شاهرودوکیل چک در شیرازوکیل چک در شیروانوکیل چک در طرقبه شاندیزوکیل چک در فاروجوکیل چک در قزوینوکیل چک در قموکیل چک در قوچانوکیل چک در کاشمروکیل چک در کرجوکیل چک در کرمانوکیل چک در کرمانشاهوکیل چک در کلاتوکیل چک در گرگانوکیل چک در گنبدوکیل چک در مشهدوکیل چک در نیشابوروکیل چک در همدانوکیل چک رشتوکیل چک زنجانوکیل چک ساریوکیل چک سبزواروکیل چک سرخسوکیل چک سمنانوکیل چک شاهرودوکیل چک شیرازوکیل چک شیروانوکیل چک طرقبه شاندیز وکیل چک در مشهدوکیل چک فاروجوکیل چک قزوینوکیل چک قموکیل چک قوچانوکیل چک کاشمروکیل چک کرجوکیل چک کرمانوکیل چک کرمانشاهوکیل چک کلاتوکیل چک گرگانوکیل چک گنبدوکیل چک مشهدوکیل چک نیشابوروکیل چک همدانوکیل خوب چک در مشهدوکیل خوب چک مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =