نمونه رای دادگاه تقسیم ترکه | 09155129243

نمونه رای دادگاه تقسیم ترکه

نمونه رای دادگاه تقسیم ترکه


نمونه رای دادگاه تقسیم ترکه

شما می توانید نمونه رای دادگاه تقسیم ترکه  و  بهترین وکیل تقسیم ارث مشهد  را از ثنا وکیل بگیرید 09155129243

معنا و مفهوترکه :

ترکه در لغت به معنای اموالی است که فرد پس از فوت از خود به جا می گذارد. در اصطلاح حقوقی نیز به همه ی حقوق و اموالی اتلاق می شود که از متوفی باقی می ماند. مادامی که شخصی وفات می نماید بعد از پرداخت دیون اش کلیه اموال وی به ورثه حین الفوت وی منتقل می شود. و تمامی وراث به نحو اشاعه در اموال شریک می شوند اگر اموال قابل تقسیم باشد. پس ترکه مانند مال مشاع می باشد و تمام وارثین بر آن حق مالکیت دارند. دادگاه صالح نسبت به تقسیم ترکه اقدام می کند اما گاهی مال از جمله اموال غیر منقول است و قابلیت افراز هم ندارد .

نمونه رای وحدت رویه دیوان عالی کشور 

ویدئوی ارث و تقسیم ترکه از بیان شیوای وکیل پایه یک دادگستری آقای عباس شیروی

 

نمونه رای دادگاه تقسیم ترکه  – بهترین وکیل تقسیم ارث مشهد

وکیل در مشهد

افراز ملک مشاعی 

اصولا در کلیه اموال غیر منقول اگر کارشناس ثبت و اداره ثبت اسناد قابل افراز بدانند به مقدار سهم هر یک از شرکا افراز شده و سند مالکیت مجزا صادر می شود

صلاحیت رسیدگی به درخواست افراز 

صلاحیت رسیدگی به افراز املاکی که عملیات ثبتی آن به پایان رسیده است با اداره ثبت اسناد و املاک محل وقوع ملک است . لذا ابتداعا شما باید درخواست افراز ملک مشاعی را به اداره ثبت محل وقوع ملک تسلیم نمایید  هر گاه ملک غیر منقول قابلیت افراز را نداشته باشد به دستور دادگاه فروخته می شود . در این مقاله نمونه رای دادگاه تجدید نظر تهران در همین خصوص آورده شده است .

نمونه رای دادگاه تقسیم ترکه – بهترین وکیل تقسیم ارث مشهد

وکیل در مشهد

مطالعه آرای وحدت رویه دیوان عالی کشور 

تقسيم تركه-چكيده رای دادگاه تجدید نظر 

در صورت غیر قابل تقسیم بودن ترکه دادگاه باید دستور فروش ترکه را صادر نماید و نمی تواند رای بر بطلان دعوا صادر کند. نمونه رای دادگاه تقسیم ترکه

شماره دادنامه : ۹۲۰۹۹۷۰۲۲۳۲۰۱۵۵۸

مورخ :۱۳۹۲/۱۱/۲۱

رای دادگاه تجديد نظر

در خصوص تجدیدنظرخواهی آقای م.ی به وکالت از خانم ها پ.س و م.س و وراث مرحومه ش.س به طرفیت تجدید نظر خواندگان

۱_ آقای الف س

۲_ وراث مرحوم م س

نسبت به دادنامه شماره ۱۷۴ مورخ ۹۲/۳/۳۰ صادره از شعبه محترم دوم دادگاه عمومی حقوقی شهرستان دماوند که به موجب آن در مورد دادخواست خانم ها پ و م و ش همگی س. به طرفیت تجدید نظر خوانندگان به خواسته تقسیم ماترک و مطالبه سهم الارث به شرح مضبوط در دادنامه مذکور حکم به بطلان دعوی خواهان ها صادر گردیده با مداقه در مندرجات لایحه منضم دادخواست تجدیدنظرخواهی و صرفنظر از اینکه در دادنامه مرقوم می‌بایستی انشا قرار می گردید.

نمونه رای دادگاه تقسیم ترکه – بهترین وکیل تقسیم ارث مشهد

وکیل در مشهد

ادامه رای

یا حکم از آنجا که ظاهراً حسب نظر کارشناس اموال غیرمنقول تعرفه شده با در نظر گرفتن جمیع و عوامل موثر در قضیه قابل تفکیک و تقسیم از طریق قطعه بندی اموال غیرمنقول نبوده و نظر به اینکه تقسیم از طریق فروش نیز یکی از طرق تقسیم ماترک در ما نحن فیه می باشد و به موجب مندرجات لایحه منضم پرونده صفحه ۱۶۵ آقای وکیل خواهان ها این تقاضا را به عمل آورده و لکن دادگاه محترم نخستین در این خصوص نفیاً یا اثباتاً هیچ اقدامی معمول ننموده

و طبعاً تصمیمی نیز اتخاذ ننموده‌اند با این وصف دادگاه به تجویز ماده ۳۴۹ قانون آیین دادرسی مدنی قرار رد تجدیدنظرخواهی مطروحه را صادر و مقرر می‌دارد پرونده جهت معمول نمودن اقدامات مقتضی و اتخاذ تصمیم لازم در مورد تقسیم ماترک از طریق فروش آن به نظر ریاست محترم دادگاه نخستین برسد رای صادره قطعی است. رئیس شعبه ۳۲ دادگاه تجدید نظر استان تهران_ مستشار دادگاه

نمونه رای دادگاه تقسیم ترکه – بهترین وکیل تقسیم ارث مشهد

اگر جهت افراز ملک مشاعی نیاز به وکیل دارید حتما از ثنا وکیل کمک بگیرید

وکیل در مشهد

سئوال :

بعد از توقیف سهم‌الارث ملک مسکونی از سهم الارث شوهر و اجرای حکم مهریه قبل از انحصار وراثت وراث روند پرونده به چه صورت خواهد بود؟

پاسخ

حتما باید گواهی انحصار وراثت صادر شود تا امکان مزایده و انتقال سهم الارث شوهر بابت مهریه وجود داشته باشد. زن می تواند به عنوان ذینفع و با اخذ نامه از دادگاه نسبت به درخواست گواهی انحصار وراثت متوفی جهت استفاده در پرونده ی مهریه خود اقدام نماید.

 

مطالعه بیشتر مقالات حقوقی و کیفری

تماس مستقیم با وکیل تقسیم ترکه در مشهد 09155129243  و 09306924956

ثنا وکیل بهترین وکلای متخصص را در زمینه های مختلف در اختیار شما قرار می دهد 09155129243 و 09306924956

اختلاف در تقسیم ماترک

وکیل تقسیم ترکه در مشهد در این باره توضیح میدهد:

چنان چه ورثه متعدد باشند و در تقسیم ترکه دچار اختلاف نظر شوند و یا این که یک یا چند نفر از ورثه به تقسیم ترکه رضایت ندهند ، آن کس که مایل به تقسیم اموال می باشد باید از دادگاه تقاضای تقسیم ترکه کند. در این صورت دادگاه وراث را دعوت نموده و به موضوع رسیدگی می نماید.

چنان چه ورثه بعد از تقسیم نمودن سهام باز هم به تعیین سهم و مشخص نمودن آن راضی نشدند، سهام آن ها به شکل قرعه‌کشی میانشان تقسیم خواهد شد. در تقسیمی که به وسیله قرعه کشی انجام می‌شود، همه افرادی که صاحب منفعت هستند، الزاماً باید حاضر شوند و الا دادگاه بخش با توجه به درخواست افرادی که حضور یافتند، سهم هر یک را مشخص می‌کند. در شرایطی که یکی از آن ها غائب یا محجور باشد، امین یا قیم برای آن ها تعیین نموده و تقسیم را انجام می دهد.

با توجه به ماده ۳۲۴ قانون امور حسبی، تصمیمی که دادگاه در مورد تقسیم ترکه اتخاذ می‌کند، در جایگاه حکم خواهد بود و مضاف بر ابلاغ به صاحبان سهام، بر اساس قوانین قابلیت اعتراض و فرجام خواهی دارد.

سوال :

نحوه دفاع و پاسخ صحیح به سوال پرداخت حقوق مالی زن توسط شوهر چه می باشد؟

پاسخ :

نحوه دفاع و پاسخ صحیح به سوال پرداخت حقوق مالی زن توسط شوهر ، بدین صورت
بوده که زوج یا باید حقوق مالی همسر خود را پرداخته باشد و این موضوع را اثبات کند و
اگر نپرداخته باید بپردازد و یا برای ارائه دادخواست اعسار در فرجه قانونی اقدام نماید
امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 7 امتیاز شما: 3.9]

نمونه آراء و لوایح

بهترین وکیل تقسیم ارث در مشهدبهترین وکیل تقسیم ارث مشهدبهترین وکیل تقسیم ارث و میراث در مشهدبهترین وکیل تقسیم ارث و میراث مشهدبهترین وکیل تقسیم ترکه در مشهدبهترین وکیل تقسیم ترکه مشهدبهترین وکیل در مشهدبهترین وکیل مشهدتقسیم ترکهنمونه رای دادگاه تقسیم ترکهوکیل تقسیم ارث در مشهدوکیل تقسیم ارث مشهدوکیل تقسیم ارث و میراث در مشهدوکیل تقسیم ارث و میراث مشهدوکیل تقسیم ترکهوکیل تقسیم ترکه در مشهدوکیل تقسیم ترکه مشهدوکیل خوب تقسیم ارث در مشهدوکیل خوب تقسیم ارث مشهدوکیل خوب تقسیم ارث و میراث در مشهدوکیل خوب تقسیم ارث و میراث مشهدوکیل خوب تقسیم ترکه در مشهدوکیل خوب تقسیم ترکه مشهدوکیل خوب در مشهدوکیل خوب مشهدوکیل در مشهدوکیل مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 3 =