نمونه رای دادگاه رابطه نامشروع | 09155129243

نمونه رای دادگاه رابطه نامشروع

نمونه رای دادگاه رابطه نامشروع


نمونه رای دادگاه رابطه نامشروع

نمونه رای دادگاه رابطه نامشروع

ویدئوی جرایم منافی عفت و جرم رابطه نامشروع با بیان وکیل پایه یک دادگستری 

 

 

جرم رابطه نامشروع :

رابطه نامشروع یکی از جرایم منافی عفت است که برابر قانون مجازات اسلامی تا 99 ضربه شلاق تعزیری مجازات آن است.

طبق ماده 637 قانون مجازات اسلامی که در این باره می گوید:

هرگاه زن و مردی که بین آن ها علقه ی زوجیت نباشد مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل یا مضاجعه شوند، به شلاق تا نود و نه ضربه محکوم خواهند شد و اگر عمل با عنف و اکراه باشد فقط اکراه کننده تعزیر می شود. رابطه ای غیر شرعی بین زن و مردی که شرعا بر هم حرام هستند غیر از عمل زنا .

نمونه ای از آرای محاکم بدوی و تجدید نظر در ذیل ذکر شده است .

شاکی:

خانم خ م فرزند ع  با وکالت خانم م ر  فرزند ع  به نشاني خراسان رضوي – مشهد – مشهد

متهمین:

1. آقای م ج  فرزند م به نشاني خراسان رضوی-مشهد بلوار نماز – ۲ . خانم ف س  فرزند م ع  با وکالت خانم س  ص ش فرزند ا به نشاني بلوار سجاد

اتهام:     

رابطه نامشروع با عمل منافي عفت (غير از زنا)

نمونه رای دادگاه رابطه نامشروع

بهترین وکیل در مشهد     

رای دادگاه

در خصوص اتهام اقای م ج  فرزند م … ساله فاقد سابقه کیفری و خانم ف س  فرزندم ع … ساله دایر بر رابطه نامشروع غير از زنا بشرح شکایت شاکیه دادگاه با عنایت به محتویات پرونده وتحقيقات انجام شده و تصویر پیامکها وعکسهای ارائه شده از سوی شاكيه و اظهارات گواهان و دفاعيات بلا وجه متهمین و سایر قراین و امارات موجود در پرونده دادگاه توجه اتهام را محرز تشخیص و مستندا به ماده 673 قانون مجازات اسلامی از کتاب پنجم تعزیرات هریک از متهمین را به 85 ضربه شلاق تعزیری محکوم می نماید رای صادره حضوری و ظرف مدت بیست روز از ابلاغ قابل اعتراض از سوی طرفین در دادگاه تجدید نظر استان خراسان رضوی می باشد

رئیس شعبه 112 دادگاه کیفری دو مشهد                                  ( نمونه رای دادگاه رابطه نامشروع  )

نمونه رای دادگاه رابطه نامشروع

وکیل ماهر در مشهد

پرونده کلاسه 9709987591200009 شعبه 33 دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوي تصمیم نهایی شماره 9709977608301584

تجدیدنظرخواه ها :

  1. آقای م – ج  فرزند  م  با وکالت آقای  فرزند غ به نشاني مشهد
  2. خانم ف س فرزند م ع با وکالت خانم س ص ش فرزند ا  به نشاني استان خراسان رضوي – شهرستان مشهد

تجدیدنظرخواندہ:

خانم خ م فرزند ع  با وکالت خانم م ر  فرزند ع به نشاني  خراسان جنوبی

خلاصه جریان پرونده : آقای م ج  فرزند م  و خانم ف س فرزند م ع  به اتهام رابطه نامشروع بر اساس شکایت خانم  خ  م فرزند ع ، به دادگستری مشهد، تحت تعقیب قرار گرفته اند و پرونده برای رسیدگی به شعبه 112 دادگاه کیفری دو مشهد ارجاع که با رسیدگی لازم حکم بر محکومیت هریک از متهمان به تحمل هشتاد و پنج ضربه شلاق تعزیری صادر و پس از ابلاغ دادنامه  ( نمونه رای دادگاه رابطه نامشروع  ) به شماره 9709977591200843 مورخ 27/ 6/ 1397 نسبت به آن از ناحيه محكوم عليه با وکالت آقای ع ش  و از ناحيه محكوم عليها با وكالت خانم س ص ش در مهلت قانونی تجدید نظر خواهی و پرونده به محاکم تجدید نظر استان خراسان رضوی ارسال و به این شعبه ارجاع که با تعیین وقت، دعوت وتشکیل جلسه رسیدگی شد.

نمونه رای دادگاه رابطه نامشروع

نمونه رای دادگاه رابطه نامشروع

نمونه رای دادگاه رابطه نامشروع

وکیل خوب کیفری در مشهد

رای دادگاه تجدیدنظر استان : 

تجدید نظرخواهی آقای م ج  فرزند م  با وکالت آقای ع ش و تجديد نظر خواهی خانم ف س فرزند م ع  با وکالت خانم س ص ش  نست به دادنامه شماره 9709977591200843 مورخ 27/ 6/ 1397 شعبه 112 دادگاه کیفری دو مشهد که به موجب آن به اتهام رابطه نامشروع، هریک به تحمل هشتاد و پنج ضربه شلاق تعزیری محکوم شده اند، وارد نیست و با هیچ یک از بندهای ماده 434 قانون آئین دادرسی انطباق ندارد زیرا رای وفق موازین وطبق تحقيقات ومحتویات پرونده صادر شده ( نمونه رای دادگاه رابطه نامشروع  )

و از قرائن و شواهد موجود ومبتنی بر تحقیقات صورت گرفته و با ملاحظه مفاد پیامک های مورد استناد و تصویر مشترک ارائه شده که حکایت از مراودات و معیت متهمان دارد و با توجه به مفاد مکالمه طرفین که مکتوب گردیده، علم عادی بر ارتکاب بزه منتسب حاصل می شود و از سوی تجدید نظرخواهان یا وکلایشان دراین مرحله از رسیدگی دلیل موجهی که موجب تزلزل در اساس رای شود، ابراز نشده و در مجموع دفاعیات موجه نیست

فلذا دادگاه به استناد بند الف ماده 455 قانون آئین دادرسی کیفری ، وبا افزودن ماده 211 قانون مجازات اسلامی به متن رای و ضمن رد تجدیدنظرخواهی ، رای تجدیدنظرخواسته را در نتیجه تایید می نماید. این رای قطعی است. ( نمونه رای دادگاه رابطه نامشروع  )

رئیس شعبه سی و سوم دادگاه تجدید نظر استان خراسان رضوی – مستشار دادگاه

برای معرفی وکیل رابطه نامشروع در مشهد و ساسر ایران با ثنا وکیل تماس بگیرید 09155129243

ثنا وکیل سامانه معرفی وکیل متخصص در امور کیفری و حقوقی و خانواده در سراسر ایران 09306924956

ویدئوی ثنا وکیل با بیان وکیل پایه یک دادگستری عباس شیروی

 

 

ثنا وکیل بهترین وکلای متخصص را در زمینه های مختلف در اختیار شما قرار می دهد 09155129243 و 09306924956

قانون کاهش مجازاتهای حبس تعزیری مصوب 1399 و جرم رابطه نامشروع و سایر جرایم منافی عفت :

بر اساس این قانون مجازات جرم رابطه نامشروع و سایر جرایم منافی هفت تعزیری قابل تعلیق و تبدیل خواهد بود و دادگاه می تواند در صورت صلاحدید از این مقرره استفاده نماید ضمن اینکه اگر دادگاه تشخیص دهد می تواند مجازات تکمیلی مانند تبعید را در کنار مجازات اصلی در نظر بگیرد .

نمونه رابطه نامشروع

ارتباط و رفت و آمد پسر یا دختری خارج از حد و عرف رابطه نامشروع تلقی می گردد برای نمونه اگر زن ومردی نامحرم به خانه یکدیگر رفت و آمد داشته باشند بدون دلیل موجه، می توانند از موارد رابطه نامشروع باشد یا ارتباط تلفنی و پیامکی مرد یا زنی در فضای مجازی من جمله این روابط است بنابراین دقت داشته باشید، امروزه این رابطه فقط به ارتباط جنسی بین زن و مرد نیست. .

رابطه نامشروع و طلاق دادن زن

یکی از مهمترین مسائل مطرح شده بعد از اثبات این رابطه درخواست طلاق از طرفین می باشد. اگر زنی بتواند وجود رابطه بین شوهرش و زن دیگر را اثبات کند می تواند عسروحرج را اثبات کند و زن می تواند به کمک وکیل  با استناد به این مسئله درخواست طلاق و جدایی را داشته باشد.

اثبات رابطه نامشروع زن و مهریه

مهمترین پرسش در صورت اثبات وجود چنین رابطه از طرف زن، مسئله مهریه است. مهریه زن چه می شود؟ حتی پس از اثبات رابطه نامشروع به زن مهریه تعلق می گیرد؟

پاسخ بله است. با وجود تمام این موارد که گفته شد و اثبات وجود رابطه باز هم اگر مرد بخواهد زن را طلاق دهد باید مهریه بدهد و زن همچنان مستحق مهیه می باشد.

سئوال 

حکم قضایی زنای زن شوهردار با پسر مجرد چیست ؟

متأهل بودن یکی از طرفین، زنا را برای او مُحصنه خواهد کرد و در این صورت زن بر اساس پرونده به رجم ، سنگسار یا اعدام و یا ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم خواهد شد و برای پسر مجرد مجازات ۱۰۰ ضربه شلاق در نظر گرفته می شود طبق ماده ۲۲۷، اموری همچون مسافرت همسر، حبس و بیماری‌های مقاربتی او مانند ایدز و سفلیس موجب می‌شود تا زنای زن شوهردار نیز از حالت احصان خارج شود و در این صورت زن تنها به ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم می‌شود.

سوال :

در صورت تبدیل مجازات شلاق به جریمه نقدی، به ازای هر شلاق چه مقدار جریمه نقدی باید پرداخت شود؟

پاسخ :

به ازای هر سه ضربه شلاق، مبلغ ۴۰۰۰۰۰ ریال جریمه نقدی در نظر گرفته شده است

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 3 امتیاز شما: 3.7]

نمونه آراء و لوایح

ثنا وکیلجرم رابطه نامشروعرابطه نامشروعروابط نامشروعسامانه معرفی وکیل در ایراننمونه رای دادگاه رابطه نامشروعوکیل ثناوکیل در مشهدوکیل رابطه نامشروع در اصفهانوکیل رابطه نامشروع در اهوازوکیل رابطه نامشروع در بجنوردوکیل رابطه نامشروع در بیرجندوکیل رابطه نامشروع در تهرانوکیل رابطه نامشروع در ساریوکیل رابطه نامشروع در سمنانوکیل رابطه نامشروع در شیرازوکیل رابطه نامشروع در قزوینوکیل رابطه نامشروع در کرجوکیل رابطه نامشروع در کرمانوکیل رابطه نامشروع در گرگانوکیل رابطه نامشروع در مشهدوکیل مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =