وکیل اجرت المثل زوجه در مشهد | وکیل خانواده در مشهد

وکیل اجرت المثل زوجه در مشهد

وکیل اجرت المثل زوجه در مشهد


وکیل اجرت المثل زوجه در مشهد

اجرت المثل ایام زوجیت و اثبات آن نیاز به وکیل اجرت المثل زوجه در مشهد دارد

برای اخذ اجرت المثل با ثنا وکیل تماس بگیرید ۰۹۱۵۵۱۲۹۲۴۳

اجرت المثله زوجه

موضوع اجرت المثل ایام زوجیت بحث بسیار مهمی است که امروزه در محاکم خانواده مطرح است. قانونگذار این نهاد را در قانون مدنی به تصویب رساند. اما عملا مشکلات زیادی را در پی داشته است. موضوع مهمی که زنان را در محاکم با مشکلات زیادی مواجه می کند، بحث اثبات ادعای مطرح شده است اجرت المثل زوجه دریافت حق الزحمه زوجه برای کارهایی است که در زندگی مشترک انجام داده ولی شرعا این کارها از جمله وظایف او نیست زوجه در دعوای اجرت المثل مدعی محسوب میگردد و بار اثبات بر عهده اوست.

وکیل اجرت المثل زوجه در مشهد

بار اثبات دعوا :

زوجه باید اثبات کند اولا شوهرش به او دستور انجام کار را داده است. ثانیا باید بگویند چه کاری را دستور داده است و چه زمانی دستور داده و او با قصد تبرع یا مجانی انجام نداده است. اثبات اینکه تک تک کارهای انجام گرفته را زوجه بخواهد اثبات کند که : شوهر دستور داده و خصوصا زمان دستور و نوع کارها امریست بسیار دشوار و در اکثر موارد غیر ممکن است. در همه امور وقتی کسی برای دیگری کاری انجام میدهد اصل بر عدم تبرع است و اگر عرفا برای آن کار اجرتی متصور باشد باید پرداخته شود. اما بین زن و شوهر عرف چیز دیگری حکم میکند و آن اینکه عرفا خانمها در منزل کارها را مجانی انجام میدهند. حال باید زوجه در دادگاه این موضوع را هم به اثبات برساند

پرونده های محاکم خانواده به دلیل تخصصی بودن آن از پیچیدگی زیادی برخوردار است

لذا قبل از هر اقدامی با وکیل مربوط به دعاوی خانواده و با تجربه کافی در این زمینه  مشورت نمایید

بسیاری از دعاوی خانواده تخصصی بوده و دفاع از آن حتی با کمک گرفتن از

حقوقدانانی که تجربه کار در این زمینه را ندارد مشکل خواهد بود

وکیل اجرت المثل زوجه در مشهد

از گروه وکلای توانا و گروه وکلای عدالت جو و ثنا وکیل وکیل پایه یک دادگستری یاری بخواهید

تماس با ثنا وکیل 09155129243 و 09306924956

    مطالعه بیشتر آرای وحدت رویه و محاکم حقوقی و کیفری 

وکیل اجرت المثل زوجه در مشهد

وکیل اجرت المثل زوجه در مشهد

نمونه رای دادگاه

در ذیل نمونه رای صادر شده از محاکم خانواده استان تهران درج میگردد که بسیار مفید است

چکیده رای دادگاه

هرچنداصل برعدم تبرع اعمال اشخاص است لیکن عرف وعادات مسلم جامعه ایران اسلامی ظهور درمجانی بودن خانه داری زن در منزل شوهردارد.بنابراین زوجه بایدتبرعی نبودن انجام امور منزل مشترک را برای دریافت اجرت المثل ایام زندگی مشترک اثبات نماید.

شماره دادنامه:۹۲۰۹۹۷۰۲۲۴۷۰۰۲۱۵

تاريخ دادنامه:۱۱/۲ /۱۳۹۲

رای دادگاه نخستین ( بدوى )

درخصوص دعوی خانم ف.ب فرزند الف به طرفیت آقای ع.ن فرزند ع به خواسته الزام خوانده به پرداخت اجرت المثل ایام زندگی مشترک ازمورخه۱۳۷۶/۹/۱۳با عنایت به دادخواست تقدیمی وفتوکپی مصدق سند نکاحیه وشناسنامه ،بااین توضیح که درطول زندگی مشترک کارهایی را که جزو وظایف خاص زناشویی وی نبوده وشرعا وقانونا برعهده اش نبوده به دستور زوج انجام داده به قصد دریافت اجرت انجام داده است حال مطالبه اجرت المثل این خدمات را دارد خوانده باحضوردرجلسه دادرسی اظهار نمود.

که زوجه این کارهارادرمنزل انجام داده ولی به درخواست وی نبوده است وحال که بین آنها اختلاف ایجاد شده است اجرت المثل میخواهد. دادگاه باتوجه به محتویات پرونده و اظهارات متداعیین نظر به اینکه خوانده منکر هرگونه دستور برای انجام کارها به خواهان شده و خواهان دلیلی ارائه نکرده است هرچند اصل بر عدم تبرع اشخاص است لیکن عرف وعادات مسلم جامعه ایران اسلامی دلالت بر مجانی بودن خانه داری زن در منزل شوهر دارد.

وکیل اجرت المثل زوجه در مشهد

نکته : در برخی دعاوی خانواده بر خلاف دعاوی دیگر دستور موقت بدون خسارت احتمالی صادر می شود 

و کارکردن زن در منزل برای اجرت موجب کسرشأن خانوادگی وبعضا دریافت اجرت برای امور خانه داری زن اهانت به زن محسوب میشود زنان ازروی علاقه ومهرورزی به شوهر و فرزندان ورعایت آداب جامعه وپاداش اخروی و همچنین درجهت تشیید مبانی خانواده کارهای منزل را انجام میدهند وقصدتبرع دارند باتوجه به انکارازدادن دستور برای انجام کارهاوعدم ارائه دلیلی از ناحیه زوجه دعوی خواهان مشمول تبصره الحاقی ماده۳۳۶قانون مدنی نیست

ومستندا به ماده مذکور وماده۱۹۷قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی حکم بربی حقی خواهان صادرواعلام میگردد.رأی صادره حضوری و ظرف مدت۲۰روزپس ازابلاغ قابل تجدید نظر خواهی درمحاکم محترم تجدیدنظر استان تهران خواهدبود.

رییس شعبه ۲۳۶دادگاه خانواده یک تهران

از دادنامه صادره توسط دادگاه بدوی شخص معترض تقاضای تجدید نظر خواهی نموده است دادگاه تجدید نظر استان تهران ضمن رسیدگی به تجدید نظر خواهی ، دادنامه قطعی صادر نموده است .

وکیل اجرت المثل زوجه در مشهد

رای دادگاه تجدید نظر تهران بدین شرح است :

رای دادگاه تجدیدنظر

تجدیدنظر خواهی ف.ک به طرفیت ع.ن.د به دادنامه ۰۱۸۶۸مورخ۱۳۹۱/۱۱/۲۳شعبه محترم ۲۳۶دادگاه عمومی حقوقی تهران در پرونده کلاسه۰۶۰۱۱۰۰مبنی برصدور حکم به بی حقی خواهان نسبت به اجرت المثل ایام زندگی مشترک وارد نمی باشد زیرا باتوجه به محتویات پرونده وامعان نظردراوراق ومندرجات آن ،مفاد لایحه تجدیدنظر خواهی ولوایح طرفین، مدلول دادنامه تجدیدنظر خواسته،رای صادرشده دادگاه بدوی

براساس مستندات موجود در پرونده صادر گردیده است وباعنایت به اینکه تجدیدنظر خواه ایراد واعتراض موجهی که موجبات نقض دادنامه اعتراض شده را فراهم آورد ابراز ننموده است لذا این دادگاه باعنایت به مراتب مذکور ضمن رد دادخواست تجدید نظر خواهی رای صادرشده دادگاه بدوی رابه استنادمواد۳۵۸و۳۶۵قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی وانقلاب در امور مدنی تایید مینماید. این رأی قطعی است

رییس شعبه۲۴دادگاه تجدیدنظر استان تهران_مستشار دادگاه

برابر ماده 7 قانون حمایت خانواده : 

در دعاوی خانواده  مانند نفقه زن ، حضانت، نگهداری و ملاقات طفل و نفقه محجور ، که تعیین تکلیف آن ها فوریت دارد. خواهان یا خوانده  می تواند از دادگاه تقاضای صدور دستور موقت نماید. دادگاه با توجه به درخواست وی و بدون اخذ تامین می تواند این دستور را صادر نماید .این دستور نیاز به تایید رییس حوزه قضایی ندارد و قابل اجراست. اگر ظرف 6 ماه دادگاه نسبت به اصل دعوا تصمیم نگیرد این دستور ملغی است. مگر اینکه مجددا دادگاه طبق این ماده دستور موقت صادر نماید.

وکیل حجر در مشهد

وکیل اجرت المثل زوجه در مشهد

تماس با ما : 09155129243

پرونده های محاکم خانواده به دلیل تخصصی بودن آن از پیچیدگی زیادی برخوردار است

لذا قبل از هر اقدامی با وکیل متخصص و با تجربه  دعاوی خانواده از گروه وکلای توانا

و گروه وکلای عدالت جو مشورت نماییدبسیاری از دعاوی خانواده تخصصی بوده و دفاع

از آن حتی با استفاده از حقوقدانانی که تجربه کار در این زمینه را ندارد مشکل خواهد بود

تماس مستقیم با وکیل پایه یک دادگستری 09155129243 و 09306924956

در چه صورت اجرت المثل زن باید به او پرداخت شود؟

براساس تبصره ماده 336 قانون مدنی در خصوص اجرت المثل زن از شوهر،دادگاه باید دو موضوع را در ابتدا مشخص کند و در صورت اثبات این دو موضوع مرد را ملزم به پرداخت اجرت المثل زن نماید. این دو موضوع شامل موارد زیر می باشد:

زن در خانه کارهایی را انجام داده است که از نظر شرعی به عهده وی نبوده است و به دستور شوهر این کارها را انجام داده است.

زن به قصد ثواب این کارها را در منزل انجام نداده باشد.

از آنجائیکه زن مدعی دریافت اجرت المثل است باید بر اساس قاعده البینه علی المدعی اثبات کند و دادگاه را متقاعد کند که به قصد ثواب آن کارها را انجام نداده است و به دستور مرد آن کارها را انجام می داد. برای اثبات این امر باید دلیل کافی و شاهد داشته باشد.

اجرت المثل در نکاح موقت

اجرت المثل ایام زناشویی نکاح موقت بین زن و مرد مستلزم بر توافقات اولیه برای اینگونه موارد بوده و حتی در صورت تولد فرزند باید تعهد حضانت بعدی مشخص شود و مخارج و نحوی ملاقات و غیره نیز در زمره توافقات بین نکاح کنندگان است.

نحوه ی اقامه دعوی اجرت المثل

هزینه دادرسی دادخواست اقامه دعوی اجرت المثل ایام زناشویی به میزان 3 تا 5/3 درصد مبلغ خواسته می باشد که باید در زمان تقدیم دادخواست پرداخت شود این مبلغ به عنوان هزینه دادرسی میباشد و اگر مبلغ خواسته تا 20 میلیون تومان باشد دعوا توسط شورای حل اختلاف رسیدگی می شود  و در صورت مازاد بر 20 میلیون تومان توسط دادگاههای عمومی (حقوقی) رسیدگی  میشود .

هزینه دادرسی تقاضای اجرت المثل با جلب نظر کارشناس رسمی :

در مواردی که خواهان مبلغ خواسته را معین نکند و اعلام نماید با جلب نظر کارشناس باشد

ابتدا مبلغی به عنوان هزینه دادرسی که معادل دعوای غیر مالی است ، پرداخت می نماید و

پس از تعیین مبلغ توسط کارشناس رسمی دادگستری مابه التفاوت آن پرداخت می گردد

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 2 امتیاز شما: 5]

دپارتمان خانواده

بهترین وکیل اجرت المثل زوجه در مشهدبهترین وکیل اجرت المثل زوجه مشهدبهترین وکیل خانواده در مشهدبهترین وکیل در مشهدبهترین وکیل مشهدبهترین وکیل نفقه در مشهدبهترین وکیل نفقه مشهدپبهترین وکیل خانواده مشهدثنا وکیلقوی ترین وکیل خانواده در مشهدقوی ترین وکیل خانواده مشهدوکیل اجرت المثل زوجه اسفراینوکیل اجرت المثل زوجه اصفهانوکیل اجرت المثل زوجه بجنوردوکیل اجرت المثل زوجه تایبادوکیل اجرت المثل زوجه تبریزوکیل اجرت المثل زوجه تربتوکیل اجرت المثل زوجه تهرانوکیل اجرت المثل زوجه دامغانوکیل اجرت المثل زوجه در اراکوکیل اجرت المثل زوجه در اسفراینوکیل اجرت المثل زوجه در اصفهانوکیل اجرت المثل زوجه در بجنوردوکیل اجرت المثل زوجه در تایبادوکیل اجرت المثل زوجه در تبریزوکیل اجرت المثل زوجه در تربتوکیل اجرت المثل زوجه در تهرانوکیل اجرت المثل زوجه در دامغانوکیل اجرت المثل زوجه در رشتوکیل اجرت المثل زوجه در زنجانوکیل اجرت المثل زوجه در ساریوکیل اجرت المثل زوجه در سبزواروکیل اجرت المثل زوجه در سرخسوکیل اجرت المثل زوجه در سمنانوکیل اجرت المثل زوجه در شاهرودوکیل اجرت المثل زوجه در شیرازوکیل اجرت المثل زوجه در شیروانوکیل اجرت المثل زوجه در طرقبه شاندیزوکیل اجرت المثل زوجه در فاروجوکیل اجرت المثل زوجه در قزوینوکیل اجرت المثل زوجه در قموکیل اجرت المثل زوجه در قوچانوکیل اجرت المثل زوجه در کاشمروکیل اجرت المثل زوجه در کرجوکیل اجرت المثل زوجه در کرمانوکیل اجرت المثل زوجه در کرمانشاهوکیل اجرت المثل زوجه در کلاتوکیل اجرت المثل زوجه در گرگانوکیل اجرت المثل زوجه در گنبدوکیل اجرت المثل زوجه در مشهدوکیل اجرت المثل زوجه در نیشابوروکیل اجرت المثل زوجه در همدانوکیل اجرت المثل زوجه رشتوکیل اجرت المثل زوجه زنجانوکیل اجرت المثل زوجه ساریوکیل اجرت المثل زوجه سبزواروکیل اجرت المثل زوجه سرخسوکیل اجرت المثل زوجه سمنانوکیل اجرت المثل زوجه شاهرودوکیل اجرت المثل زوجه شیرازوکیل اجرت المثل زوجه شیروانوکیل اجرت المثل زوجه طرقبه شاندیز وکیل اجرت المثل زوجه در مشهدوکیل اجرت المثل زوجه فاروجوکیل اجرت المثل زوجه قزوینوکیل اجرت المثل زوجه قموکیل اجرت المثل زوجه قوچانوکیل اجرت المثل زوجه کاشمروکیل اجرت المثل زوجه کرجوکیل اجرت المثل زوجه کرمانوکیل اجرت المثل زوجه کرمانشاهوکیل اجرت المثل زوجه کلاتوکیل اجرت المثل زوجه گرگانوکیل اجرت المثل زوجه گنبدوکیل اجرت المثل زوجه مشهدوکیل اجرت المثل زوجه نیشابوروکیل اجرت المثل زوجه همدانوکیل پایه یک دادگستری در مشهدوکیل پایه یک دادگستری مشهدوکیل پایه یک در مشهدوکیل پایه یک مشهدوکیل خانواده در مشهدوکیل خانواده مشهدوکیل خوب اجرت المثل زوجه در مشهدوکیل خوب اجرت المثل زوجه مشهدوکیل خوب خانواده در مشهدوکیل خوب خانواده مشهدوکیل خوب در مشهدوکیل خوب مشهدوکیل خوب نفقه در مشهدوکیل خوب نفقه مشهدوکیل در مشهدوکیل مشهدوکیل نفقه در مشهدوکیل نفقه مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =