وکیل جرم آدم ربایی در مشهد | 09155129243 | مجازات آدم ربایی در مشهد

وکیل جرم آدم ربایی در مشهد

وکیل جرم آدم ربایی در مشهد


وکیل جرم آدم ربایی در مشهد

سوال – درباره آدم ربایی

شخصی موسوم به اصغر با خانمی در مسیر رفت و آمد به محل کارش آشنا می شود و با ملاقاتهای مکرر قصد خود را از ملاقاتهایش ازدواج اعلام می نماید . پس از گذشت چند روز به منزل دختر برای خواستگاری مراجعه می نماید خانواده وی به او اعلام می کنند که دخترشان نامزد دارد در روز بعد اصغر به دختر در همان مسیر قبلی مراجعه و از وی می خواهد تا نامزدش را جواب رد داده و با او ازداج کند .

صحبتهای این دو به خشونت می انجامد و از هم جدا می شوند دو هفته بعد اصغر در مسیر عبور دختر به دانشگاه با نقشه قبلی از دختر می خواهد چند دقیقه به صحبتهای وی گوش کند و به داخل پارک رفته و از فرصت استفاده نموده و دختر را بی هوش نموده و به محل باغی که در هشتاد کیلومتری خارج از شهر واقع است برده و وی را حبس می نماید تلاشهای دختر بی برای آزادی اش بی ثمر است و سه هفته در یکی از اتاقهای همان باغ در حبس باقی می ماند

وکیل جرم آدم ربایی در مشهد

ثنا وکیل

بهترین وکیل ملاقات طفل در مشهد

ادامه سوال – جزییات آدم ربایی 

با پی گیری خانواده دختر به همراه پلیس به باغ مراجعه و متوجه می شوند که اصغر دختر را حبس نموده تا راضی به ازدواج با خود نماید اصغر در  بازجویی مقدماتی به جرم اقرار می کند ولی ادعایش اینست که دختر خودش خواسته تا با او به باغ بیاید وقتی به آنجا رسیده اند در فکر این شده که او را محبوس نموده و برای ازدواج رضایتش را جلب نماید بررسی به عمل آمده حاکی از آن است که اصغر مجنی علیه را با وسیله نقلیه از نوع مزدا با کمک دوستش حسن به باغ آورده ولی حسن پس از رسیدن به باغ محل را ترک کرده است در خصوص اتهام حسن و اصغر و نوع مجازات شان بر اساس قوانین جاری من جمله قانون مجازات اسلامی بررسی نمایید ؟

پاسخ 

ماده 621 قانون مجازات اسلامی مقرر میدارد “هر کس به قصد مطالبه وجه یا مال یا به قصد انتقام یا به هر منظور دیگر به عنف یا تهدید یا حیله یا به هر نحو دیگر، شخصا یا توسط دیگری شخصی را برباید یا مخفی کند به حبس از 5 تا 15 سال محکوم میشود . در صورتی که سن قربانی کمتر از پانزده سال تمام باشد یا ربودن توسط وسیله نقلیه انجام پذیرد یا به قربانی آسیب جسمی یا حیثیتی وارد شود ، مرتکب به حداکثر مجازات تعیین شده محکوم میشود و در صورت ارتکاب جرایم دیگر به مجازات آن نیز محکوم میشود در فرض فوق جرم آدم ربایی محقق شده است . زیرا مرتکب بعد از بردن مجنی علیه به پارک و بیهوش کردن وی با وسیله نقلیه وی و با کمک حسن  را به مکانی دیگر انتقال داده است .

وکیل جرم آدم ربایی در مشهد

گروه وکلای توانا 

رضایت فرد یا آدم ربایی ؟

در این فرض با آزمایش دادن توسط مجنی علیه میتوان متوجه شده که مجنی علیه

با رضایت خودش سوار  و به باغ رفته یا وی را بیهوش نموده و با جبر برده اند؟

بار اثبات این که خانم با رضایت به باغ رفته با مجنی علیها است زیرا ظاهر امر نشان از جبر دارد در این فرض از انجا که مرتکب ( اصغر )  شخص مجنی علیه را به مدت سه هفته در مکانی مخفی نموده است به استناد ماده 621 قانون مجازات اسلامی ، وی مرتکب جرم مخفی کردن نیز شده است که با جرم آدم ربایی مشمول تعدد مادی جرم میشود . نظر مخالف در این خصوص وجود دارد برخی حقوقدانان اعتقاد دارند مخفی کردن اشخاص که در ماده 621 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات آمده است در راستای جرم آدم ربایی بوده و جرم مستقل به حساب نمی آید و مجازات مستقل از جرم ـدم ربایی ندارد .

وکیل ارث و تقسیم ترکه مشهد

شریک جرم آدم ربایی

حسن نیز در جرم آدم ربایی شریک در جرم محسوب میشود و به مجازات مشارکت در آدم ربایی محکوم میشود . مجازات آدم ربایی برای مرتکبین ، با توجه به این که جرم توسط وسیله نقلیه انجام گرفته مجازات اشد است . رفتار مجرمانه در تحقق جرم آدم ربایی ، ربودن شخصی از مکانی و انتقال ان به مکانی دیگر می باشد ، به طوری که شخص ربوده شده هیچ اختیاری از خود نداشته باشد . بنابراین جابه جایی و تغییر مکان مفهوم اصلی فعل ربودن است . اما اگر شخص فوق به میل و اراده خود سوار بر ماشینی شود و به باغ مذکور برود و با اصغر صحبت و مذاکره نماید و بعد اختلاف پیش آید و بخواهد که برگردد و اصغر مانع از رفتن وی شود و وی را در اتاقی حبس کند ،

در این حالت آدم ربایی محقق نشده است اما عمل مرتکب در مخفی کردن جرم و قابل مجازات است .

وکیل جرم آدم ربایی در مشهد

گروه وکلای توانا 

پرسش و پاسخ

سئوال :

در فرضی که جرم آدم ربایی صورت پذیرد و با قصد مطالبه وجه باشد و مبلغی

هم بابت آزادی شخص دریافت نمایند آیا فقط جرم آدم ربایی محقق شده است

یا علاوه بر آدم ربایی جرم دیگری هم قابل تصور است در این مورد اظهار نظر شود ؟

پاسخ :

در پاسخ این سئوال نیز نظرات مختلف بین حقوقدانان وجود دارد برخی معتقدند اگر با چاقور تهدید نمایند که وجهی به آنان پرداخت شود مشمول مقررات تهدید و اخاذی نیز می شود و اگر با این وسیله و از قبیل آن نباشد، تحصیل مال از طریق نامشروع نیز محقق شده است . عده ای هم معتقدند که جرم مستقلی نیست و چون آدم ربایی به منظور مطالبه وجه صورت گرفته در راستای همان جرم آدم ربایی است .به نظر می رسد با توجه به اینکه در ماده 621 قانون مذکور قید به قصد مطالبه وجه آمده و مقصود اخذ مال یا وجه نبوده است و اگر دریافت شود مشمول تعدد مادی جرم و قابل مجازات است.

وکیل جرم آدم ربایی در مشهد

گروه وکلای توانا 

تماس مستقیم با وکیل جرم آدم ربایی در مشهد

با شماره های 09155129243 و 09306924956 

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 2 امتیاز شما: 5]

دپارتمان کیفری

بهترین وکیل جرم آدم ربایی در مشهدبهترین وکیل جرم آدم ربایی مشهدبهترین وکیل در مشهدبهترین وکیل مشهدقویترین وکیل جرم آدم ربایی در مشهدقویترین وکیل جرم آدم ربایی مشهدوکیل جرم آدم ربایی در اصفهانوکیل جرم آدم ربایی در اهوازوکیل جرم آدم ربایی در تبریزوکیل جرم آدم ربایی در تهرانوکیل جرم آدم ربایی در رشتوکیل جرم آدم ربایی در ساریوکیل جرم آدم ربایی در سمنانوکیل جرم آدم ربایی در شیرازوکیل جرم آدم ربایی در قموکیل جرم آدم ربایی در مشهدوکیل جرم آدم ربایی در همدانوکیل جرم آدم ربایی مشهدوکیل خوب در مشهدوکیل خوب مشهدوکیل در مشهدوکیل مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 9 =