وکیل خیانت در امانت در مشهد | نمونه رای دادگاه | وکیل خیانت در امانت ایران

وکیل خیانت در امانت در مشهد

وکیل خیانت در امانت در مشهد


وکیل خیانت در امانت در مشهد  وکیل خیانت در امانت ایران

تماس مستقیم با وکیل خیانت در امانت در مشهد   

 وکیل خیانت در امانت ایران  09155129243 و 09306924953 

جرم خیانت در امانت

در جرم خیانت در امانت مرتکب جرم از همان ابتدا در فکر ارتکاب جرم نبوده است .ممکن است مجرم هیچ اطلاعی از اینکه مالک می خواهد مالش را به او بسپارد نداشته باشد. لذا از ابتدا چهره مجرم موجه است و هیچ تقلبی در فکرش نیست. اما بعد از اینکه مال را به او می سپارند در فکر خیانت می شود. مالک مال را با رضایت در اختیار خائن قرار میدهد همانند کلاهبرداری البته این تفاوت را دارد که کلاهبردار اقدام به مانور متقلبانه می کند و مالک را فریب می دهد. و پس از فریب خوردن مال را به اختیار به کلاهبردار می دهد. ولی در جرم خیانت در امانت هیچ مانور متقلبانه ای از ابتدا نیست.

وکیل خیانت در امانت در مشهد    وکیل خیانت در امانت ایران

بهترین وکیل کیفری در مشهد و ایران 

رفتار های جرم خیانت در امانت :

در این جرم پس از اینکه مالش را مالک به او می سپارد آنرا تصاحب می کند یا مفقود می نماید یا اقدام به تلف مال می کند یا اینکه بدون اذن استعمال می کند.

مالیت داشتن موضوع جرم خیانت در امانت :

آیا مالیت داشتن موضوع جرم خیانت در امانت ضروری است یا خیر ؟  در این خصوص باید متذکر شویم که بله ، موضوع جرم خیانت در امانت باید مالیت  قانونی و شرعی داشته باشد ، بنابراین اگر کسی مواد مخدر به دیگری امانت دهد و امین مواد مخدر را بفروشد ، در این فرض خیانت در امانت محقق نشده است .

مجازات جرم خیانت در امانت :

مجازات این جرم شش ماه تا سه سال حبس است این جرم از جمله جرایم غیر قابل گذشت بوده و برای شروع به رسیدگی نیاز به شکایت شاکی خصوصی نیست ( وکیل خیانت در امانت در مشهد ) اگر چه در اکثر موارد تعقیب با شکایت شاکی خصوصی شروع می گردد. رضایت شاکی خصوصی فقط می تواند موجبی برای تخفیف مجازات باشد. لذا با گذشت شاکی خصوصی رسیدگی متوقف نمی شود. ( قابل توجه اینکه میزان مجازات این جرم در سال هزار و سیصدو نود و نه تغییر کرده و قابل گذشت هم اعلام شده است که در ادامه آمده است )

ویدئوی جرم خیانت در امانت با بیان عباس شیروی وکیل پایه یک دادگستری 

 

 

پرونده های کیفری خصوصا خیانت در امانت از پیچیدگی زیادی برخوردار است

لذا توصیه می شود از وکیل با تجربه و متخصص در امور کیفری استفاده نمایید توصیه می شود

برای پرونده خیانت در امانت قبل از هر اقدامی با وکلای متخصص و با تجربه گروه وکلای توانا

و گروه وکلای عدالت جو مشورت نمایید و کار وکالت پرونده تان را به این وکلای با تجربه بسپارید

وکیل خیانت در امانت در مشهد-وکیل خیانت در امانت ایران

بهترین وکیل در مشهد

تماس مستقیم با ثنا وکیل

با شماره های 09155129243 و 09306924956

نمونه رای دادگاه در خصوص جرم خیانت در امانت ذیلا ذکر میگردد :

چکیده رای دادگاه :

چنانچه مورث مالی را به کسی سپرده باشد، بعد از فوت، مال در دست امین امانت شرعی است

و با مطالبه ورثه مکلف به تحویل دادن است والا اقدام وی مصداق جرم خیانت در امانت می‌باشد.

رای دادگاه نخستین یا بدوی در مورد جرم خیانت در امانت :

در خصوص اتهام آقای ت.ش. فرزند ر. متولد 1352 دائر بر خیانت در امانت نسبت به مدارک اعم از قول‌نامه، شناسنامه، کارت ملی و کارت عابر یارانه موضوع کیفرخواست تنظیمی مورخ 28/1/91 دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 16 تهران و شکایت خانم م.الف.، دادگاه با عنایت در محتویات پرونده و نظر به اینکه متهم منکر بزه معنونه بوده  (  وکیل خیانت در امانت در مشهد   ) و از طرفی نیز شاکیه دلیلی جهت اثبات ادعایش در خصوص سپردن مدارک مورد ادعایی به متهم ارائه ننموده از این‌ رو دادگاه بزهی را متوجه متهم ندانسته با رعایت اصل سی و هفتم از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و مستنداً به بند الف از ماده 177 از قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری حکم برائت متهم مذکور را صادر و اعلام می‌نماید.

رأی صادره ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض و رسیدگی در محاکم محترم تجدیدنظر استان تهران است.

رئیس شعبه 1158 دادگاه عمومی جزایی تهران

وکیل خیانت در امانت در مشهد –  وکیل خیانت در امانت ایران

گروه وکلای توانا مشهد   vakil-tavana.com

رای دادگاه تجدید نظر در مورد جرم خیانت در امانت :

تجدیدنظرخواهی خانم م.الف. فرزند ش. نسبت به دادنامه شماره 127 -30/2/91 صادره از شعبه 1158 دادگاه عمومی جزایی تهران که آقای ت.ش. از اتهام خیانت در امانت نسبت به مدارک از قبیل قول‌نامه، شناسنامه، کارت ملی و عابر یارانه برائت حاصل نموده و رأی دادگاه به طرفین ابلاغ که تجدیدنظرخواه طی لایحه‌ای به شماره 00049-30/3/91 به رأی دادگاه اعتراض که جهت رسیدگی به اعتراض به دادگاه تجدیدنظر ارسال و پس از وصول و ارجاع به این شعبه و ملاحظه آن اقدام به تعیین وقت و دعوت طرفین تجدیدنظرخواه و تجدیدنظرخوانده و حضور طرفین در دادگاه و استماع اظهارات آنان و معرفی گواه از سوی خانم الف.وکیل خیانت در امانت در مشهد – وکیل خیانت در امانت ایران

و تحقیق از گواهان و بیان اظهارات گواهی و ملاحظه و اوراق قضایی که حکایت از تحویل اسناد و مدارک مورد ادعا توسط همسر شرعی و قانونی تجدیدنظرخواه به تجدیدنظرخوانده و با توجه به اینکه همسر شرعی و قانونی تجدیدنظرخواه فوت نموده و نامبرده پس از فوت همسرش تقاضای استرداد اسناد و مدارک مورد ادعا را نموده‌اند، لیکن تجدیدنظرخوانده از استرداد آن خودداری نموده‌اند حتی مأمورین انتظامی در مرحله تحقیق مقدماتی به محل مسکونی تجدیدنظرخوانده به‌عنوان بازرسی حضور پیدا کرده‌اند بعضی از اسناد مورد نظر کشف که صورت‌جلسه مورخ 6/1/91 برگ شماره 10 سابقه دلالت بر وجود مدارک در ید تجدیدنظرخوانده دارد،

وکیل خیانت در امانت در مشهد

گروه وکلای عدالت جو مشهد edalatjo.com

ادامه رای دادگاه تجدیدنظر :

دادگاه با توجه به بررسی محتویات پرونده و قرار مجرمیت دادستانی و اظهارات گواهان و قرائن و امارات موجود در سابقه حکایت از وقوع بزه خیانت در امانت دانسته که با وصف موجود بزه انتسابی به نظر دادگاه محرز و مسلم است. فلذا دادگاه به استناد بند ب از ماده 257 قانون آیین دادرسی کیفری ضمن نقض دادنامه معترض‌عنه به استناد ماده 674 قانون مجازات اسلامی آقای ت.ش. را به تحمل 6 ماه حبس تعزیری محکوم می‌نمایند.

رأی صادره حضوری و قطعی است دفتر کلیه اوراق جدید التحصیل پیوست سابقه بدوی و اعاده شود. رئیس شعبه 39 دادگاه تجدید نظر استان تهران ـ مستشار دادگاه/ پژوهشگاه قوه قضائیه پرونده های کیفری خصوصا خیانت در امانت از پیچیدگی زیادی برخوردار است. لذا باید از وکیل با تجربه و متخصص در امور کیفری استفاده نمایید توصیه می شود

( وکیل خیانت در امانت در مشهد )

برای پرونده خیانت در امانت قبل از هر اقدامی با وکلای متخصص و با تجربه گروه وکلای توانا

و گروه وکلای عدالت جو مشورت نمایید و کار وکالت پرونده تان را به این وکلای با تجربه بسپارید

مشاوره تلفنی با وکیل کیفری در مشهد از گروه وکلای توانا و عدالت جو رایگان است

وکیل خیانت در امانت در مشهد

ویدئوی معرفی سامانه ثنا وکیل با توضیحات عباس شیروی وکیل پایه یک دادگستری

 

 

وکیل خیانت در امانت در مشهد 

وکیل خوب در مشهد

مرجع صالح به رسیدگی به جرم خیانت در امانت :

توجها به ماده نوزده قانون مجازات اسلامی جرم خیانت در امانت با توجه به میزان حبس در نظر گرفته شده ، که از شش ماه تا سه سال است ، و چون جرم درجه پنج محسوب و میزان حبس آن تا کمتر از ده سال حبس است ، در صلاحیت رسیدگی دادگاه کیفری دو محل وقوع جرم است . تحقیقات مقدماتی نیز توسط دادسرای عمومی و انقلاب محل وقوع جرم انجام می پذیرد .

تغییرات قانونگذاری در مورد جرم خیانت در امانت :

همان طور که ذکر شد مجازات جرم خیانت در امانت شش ماه تا سه سال حبس در نظر گرفته شده بود اما قانون گذار ایران با هدف کاهش حبس ، قانون کاهش حبس های تعزیری را در سال جاری ( نود و نه ) تصویب کرد و این مجازات را به نصف کاهش داد ضمن اینکه جرم خیانت در امانت را جرم قابل گذشت اعلام نمود و از اهمیت این جرم کاسته شد لذا مجرمان این نوع جرم ، من بعد نگران جنبه عمومی جرم نیستند و با رضایت شاکی خصوصی می توانند در هر مرحله از دادرسی پرونده شان را متوقف نمایند بر اساس این قانون مجازات های جرم افتراء و توهین به اشخاص موضوع ماده 608 قانون مجازات اسلامی هم به جزای نقدی درجه شش تبدیل شد و حبس و شلاق از مجازات این جرمها برداشته شد.

آیا اتلاف مالی که قرض گرفته شده ، جرم خیانت در امانت است ؟

اتلاف و تصاحب و… مالی که قرض گرفته شده است ، خیانت در امانت نمی باشد . زیرا به محض اینکه مالی را قرض میگیرید ، مالک آن میشوید . برای تحقق خیانت در امانت باید مالی به امین سپرده شده باشد و امین بر خلاف امانت رفتارکرده باشد و با مطالبه مالک آن را تحویل ندهد .

وکیل خیانت در امانت در مشهد 

گروه وکلای عدالت جو edalatjo.com

پرسش و پاسخ

سئوال 1:

کارفرما مبلغ سه میلیون یورو  از یکی از مشتریانش طلبکار است و به شاگردش می گوید مبلغ مذکور را از وی بگیرد و نزد خود نگه دارد و بعدا به او تحویل نماید در روز مقرر شاگرد به مشتری مراجعه می نماید و در قبال اخذ رسید مبلغ را مشتری به وی می پردازد . متاسفانه پس از این ، مشتری تصادف نموده و فوت می نماید و شاگرد هم پول دریافتی را به کارفرما نمی پردازد و به وی می گوید مبلغ را نگرفته ام وقتی رسیدم ایشان فوت شده بود متعاقب آن کارفرما به یکی از وراث مراجعه و طلبش را اعلام می کند

پس از چند روز به کارفرما اعلام می شود که شاگرد وجه را دریافت نموده و رسید هم داده است شاگرد که متوجه می شود بدون اینکه درب کارگاه را قفل نموده و ببندد، محل کار را ترک و باز نمی گردد اجناس کارگاه به دلیل اینکه درب باز بوده و مراقبی نداشته به سرقت می رود اتهام یا اتهامات شاگرد را بررسی نمایید ؟

پاسخ :

اخذ وجه نوسط شاگرد و تصاحب آن مصداق جرم خیانت در امانت است . در خصوص اینکه کارگاه نیز در ید شاگرد امانت بوده و او باید مراقبت می کرد و در هنگام ترک آنجا نیز باید قفل می نمود تا از دستبرد دزدان بدور می ماند جانب امانت را رعایت ننموده و مسبب سرقت وسایل کارگاه شده است لذا جرم خیانت در امانت در این مورد نیز اتفاق افتاده است و در خصوص وسایل مسروقه ضمن اینکه سارق یا سارقین ملزم به رد آنها خواهند شد ، شاگرد کارگاه نیز از باب تسبیب ضامن است .

سئوال 2:

اگر مدیر عامل شرکت چکهای مربوط به شرکت را به اداره مالی بدهد که آنها را نقد کند و وجه آن را به شرکت تسلیم نماید و اداره مالی پس از نقد کردن چکها ، وجه آن را تصاحب کند آیا این موضوع جرم است ؟ چه جرمی است ؟ و مجازات آن چگونه است ؟

با رضایت شاکی خصوصی چه اتفاقی می افتد؟

پاسخ :

در پاسخ سئوال فوق باید گفت بله این عمل جرم خیانت در امانت است که قبلا غیر قابل گذشت بود اما فعلا جرم خیانت در امانت قابل گذشت است و با رضایت شاکی حتی در مرحله اجرای حکم هم پرونده مختومه می شود . مجازات این جرم حبس تعریری سه ماه تا هجده ماه می باشد که قابل تبدیل به شلاق و جزای نقدی نیز می باشد همچنین قابلیت تعلیق اجرای مجازات وجود دارد

وکیل خیانت در امانت در مشهد

وکیل خیانت در امانت در مشهد

سئوال 3:

مقداری لوازم در اختیار شاگردم به طور امانت قرار داده ام ایشان بعد از خروج من این وسایل را که شکستنی بوده می شکند و همه را بیرون می ریزد حال می خواهم از او شکایت کنم به جرم تخریب شکایت کنم یا عملش خیانت در امانت است ؟

پاسخ :

عمل انجام شده توسط امین ( شاگرد ) مصداق جرم خیانت در امانت است و می توانید به دادسرای محل وقوع جرم شکایت نمایید اگر یک یا چند رکن از ارکان اصلی هر جرمی من جمله جرم خیانت در امانت مخدوش باشد دادگاه حکم به برائت متهم را صادر خواهد نمود

وکیل خیانت در امانت در مشهد

مقاله مرتبط در سایت افرا وکیل 

سؤال 4:

سلام بنده خودرویم را به دوستم که به تازگی ازدواج کرده است

به امانت سپردم تا دوروز در تصرفش باشد .

ولی الان یک هفته است که خبری ندارم

و تلفن را هم جواب نمیدهد و خودرویم را استرداد نکرده است .

آیا میتوانم خیانت در امانت شکایت کنم؟

پاسخ :

شما میتوانید شکایت کیفری خیانت در امانت را در دادسرا مطرح نمایید

و همچنین دستور فوری مبنی بر توقیف خودرو نیز اخذ نمایید .

تماس مستقیم با ثنا وکیل با شماره های 09155129243 و 09306924956

سوال :

چک برگشتی در قبال خیانت در امانت چگونه اثبات میشود؟

پاسخ :

ایشان میتوانند بعد از برگشت زدن چک برای وصول آن اقدام کنند و بعد از گرفتن حکم محکومیت شما در صورت عدم مراجعه شما حکم جلب شما را بگیرند پیشنهاد میشود که دادخواست اعسار بدهید.

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 2 امتیاز شما: 5]

دپارتمان کیفری

بهترین وکیل خیانت در امانت در مشهدبهترین وکیل خیانت در امانت مشهدبهترین وکیل در مشهدبهترین وکیل مشهدوکیل خوب خیانت در امانت در مشهدوکیل خوب خیانت در امانت مشهدوکیل خوب در مشهدوکیل خوب مشهدوکیل خیانت در امانت اسفراینوکیل خیانت در امانت اصفهانوکیل خیانت در امانت بجنوردوکیل خیانت در امانت تایبادوکیل خیانت در امانت تبریزوکیل خیانت در امانت تربتوکیل خیانت در امانت تهرانوکیل خیانت در امانت در آبادانوکیل خیانت در امانت در اراکوکیل خیانت در امانت در اسفراینوکیل خیانت در امانت در اصفهانوکیل خیانت در امانت در بجنوردوکیل خیانت در امانت در تایبادوکیل خیانت در امانت در تبریزوکیل خیانت در امانت در تربتوکیل خیانت در امانت در تهرانوکیل خیانت در امانت در دامغانوکیل خیانت در امانت در رشتوکیل خیانت در امانت در زنجانوکیل خیانت در امانت در ساریوکیل خیانت در امانت در سبزواروکیل خیانت در امانت در سرخسوکیل خیانت در امانت در سمنانوکیل خیانت در امانت در شاهرودوکیل خیانت در امانت در شیرازوکیل خیانت در امانت در شیروانوکیل خیانت در امانت در طرقبه شاندیزوکیل خیانت در امانت در فاروجوکیل خیانت در امانت در قزوینوکیل خیانت در امانت در قموکیل خیانت در امانت در قوچانوکیل خیانت در امانت در کاشمروکیل خیانت در امانت در کرجوکیل خیانت در امانت در کرمانوکیل خیانت در امانت در کرمانشاهوکیل خیانت در امانت در کلاتوکیل خیانت در امانت در گرگانوکیل خیانت در امانت در گنبدوکیل خیانت در امانت در مشهدوکیل خیانت در امانت در نیشابوروکیل خیانت در امانت در همدانوکیل خیانت در امانت رشتوکیل خیانت در امانت زنجانوکیل خیانت در امانت ساریوکیل خیانت در امانت سبزواروکیل خیانت در امانت سرخسوکیل خیانت در امانت سمنانوکیل خیانت در امانت شاهرودوکیل خیانت در امانت شیرازوکیل خیانت در امانت شیروانوکیل خیانت در امانت طرقبه شاندیز وکیل خیانت در امانت در مشهدوکیل خیانت در امانت فاروجوکیل خیانت در امانت قزوینوکیل خیانت در امانت قموکیل خیانت در امانت قوچانوکیل خیانت در امانت کاشمروکیل خیانت در امانت کرجوکیل خیانت در امانت کرمانوکیل خیانت در امانت کرمانشاهوکیل خیانت در امانت کلاتوکیل خیانت در امانت گرگانوکیل خیانت در امانت گنبدوکیل خیانت در امانت مشهدوکیل خیانت در امانت نیشابوروکیل خیانت در امانت همدانوکیل در مشهدوکیل مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 3 =