وکیل دیه در مشهد | وکیل دیه تصادفات مشهد | وکیل دیه در ایران

وکیل دیه در مشهد

وکیل دیه در مشهد


وکیل دیه در مشهد

بیمه حوادث راننده با وکیل دیه در مشهد . تماس مستقیم با وکیل 09155129243 و 09306924956

بیمه های اصلی خودرو کدامند ؟

بيمه‌هاي اصلي اتومبيل عبارتند از :

بيمه بدنه و بيمه شخص ثالث بیمه های اصلی اتومبیل هستند. با وجود اين دو بيمه، تمامی خطراتي كه براي خودروی بيمه‌ شده، و سرنشينان داخل خودرو  و افراد و اشياي خارج از خودرو  اتفاق مي‌افتد قابل پوشش است. پوشش بيمه حوادث راننده فقط برای جبران خسارتهای جانی (نقص عضو و فوت) وارد به شخص راننده خودروی  مسبب حادثه که از لحاظ قانونی، شخص ثالث نامیده می‌شود را تحت پوشش قرار می دهد. در بيمه شخص ثالث، راننده مسبب حادثه شخص ثالث محسوب نمی گردد. و در صورت بروز حادثه از محل بیمه نامه شخص ثالث غرامت دریافت نخواهد کرد.

در صورت بروز حوادث تحت پوشش بيمه، از محل بیمه نامه حوادث راننده که از سال ۹۵ به بعد مالک خودرو باید نسبت به خرید آن از بیمه گر اقدام نماید، راننده  خودروی مسبب حادثه می تواند غرامت و هزينه‌هاي پزشكي خود را دريافت كند لذا از طريق اين بيمه هزينه هاي ياد شده تا  میزان تعهد بیمه نامه در صورتیکه مشمول قانون دیگری نباشد به وي پرداخت خواهد شد.

وکیل دیه در مشهد

مطالب حقوقی سایت افرا وکیل را مطالعه کنید

خطرات مورد تعهد

چنانچه راننده وسيله نقليه مسبب حادثه بيمه شده در اثر حادثه جان خود را از دست داده یا مصدوم و مجروح گردد، بیمه‌گر مبلغی به عنوان غرامت به حسب  مورد به بازماندگان بیمه شده (در صورت فوت )یا خود وی پرداخت خواهد نمود. حداقل تعهد بیمه گر در این بیمه نامه معادل دیه ریالی یک مرد مسلمان می باشد. مطابق قانون مسئولیت مدنی که مقرر میدارد ، هر کس بدون مجوز و اختیار قانونی عمدا یا در نتیجه بی احتیاطی به جان یا سلامتی یا مال و…لطمه ای وارد نماید که موجب ضرر مادی یا معنوی شود ، مسئول جبران خسارت ناشی از عمل خود می باشد . دیه همان جبرای خسارتی می باشد که به دلیل جنایت غیر عمدی وارده بر اعضا از مرتکب قابل مطابه می باشد .

نکته:

بیمه‌گذار متعهد است هرگونه تغییر در مشخصات وسیله نقلیه مذکور در بیمه نامه یا انتقال آن را ظرف 5 روز به بیمه‌گر اطلاع دهد. پوشش های این قرارداد شامل حوادثی است که در محدوده جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران رخ می دهد. و تعمیم آن به حوادث خارج از کشور مشروط به توافق خاص بیمه گر است .

قبل از انجام هر کاری بهتر است با وکیل دیه در مشهد در خصوص پرونده تان مشورت نمایید

مشاوره حضوری در خصوص بیمه و دیه و دیگر مسایل حقوقی

و کیفری با وکیل پایه یک دادگستری رایگان است

تماس مستقیم با وکیل پایه یک دادگستری 09155129243 تماس با ثنا وکیل 09306924956

خطرات خارج از تعهد بیمه حوادث راننده

وکیل دیه در مشهد

مقالات حقوقی و کیفری 

خطرات زير در بيمه حوادث سرنشين تحت پوشش بيمه نيستند :

آتش سوزي در اثر سوختگيري اتومبيل به کار بردن وسيله نقليه در مسابقات شرط بندي و آزمايشهاي فني و رانندگي خسارتهاي ناشي از خطرات اجتناب ناپذير نظير سيل، زلزله، جنگ، انقلاب و غيره تشعشعات هسته اي و راديو اكتيو

وکیل دیه در مشهد

غرامت راننده در صورتی قابل پرداخت است که راننده مسبب حادثه :

1 – دارای گواهی‌ نامه مجاز رانندگی وسیله نقلیه مذکور در بیمه‌ نامه باشد

2 – راننده در حین وقوع حادثه مست نباشد.

انواع دیه :

انواع دیه با توجه به اینکه مقدار آن مشخص شده باشد یا نشده باشد ، به دیه مقدر و دیه غیر مقدر یا ارش تقسیم میشود .

زمان تعهد بیمه گر در تمام بیمه ها : 

در تمام بیمه نامه های اتومبیل وجود بیمه و آثار مرتبط با آن تعهد بیمه گر از ساعت 24 روز پرداخت حق بیمه است . لازم به یاد آوری است. در تصویب نامه شماره ۵۱۰۵۱/ت۵۳۸۰۵ مورخ ۱۳۹۶/۵/۱ عبارت ” که حداقل به میزان دیه مرد مسلمان در ماه غیر حرام خواهد بود” بعد از عبارت “بیمه نامه است” اضافه می شود. بر اساس ماده ۳ قانون بیمه اجباری خسارت وارده به شخص ثالث مصوب ۱۳۹۵، دارنده وسیله نقلیه مکلف است برای پوشش خسارت‌های وارد شده به راننده مسبب حادثه، حداقل به میزان دیه مرد مسلمان در ماه غیر حرام بیمه حوادث اخذ کند. قانون حمایت از راننده مقصر حادثه در تاریخ 1 مرداد 95 تصویب و از تاریخ 23 مرداد 95 لازم‌الاجرا شد.

وکیل دیه در مشهد

مطالعه مطالب حقوقی سایت گروه وکلای توانا مشهد

سؤال :

برادرم در یک دعوای خیابانی به اجبار وارد شده است . و به جهت درگیری شدیدی که وجود داشت و شربه ای که به صورت برادرم وارد شد باعث شد که استخوان فک از بین برود . خواستم بدونم چقدر دیه تعلق میگرد ؟

پاسخ :

دیه از بین بردن استخوان چپ و راست فک که محل رویش دندان پایین است ، دیه کامل می باشد .

و اگر هر کدام از استخوان سمت راست یا چپ باشد ، نصف دیه کامل می باشد . و اگر مقداری از انها باشد به همان میزان دیه دارد .

وکیل دیه در مشهد

جهت مشاوره و انجام وکالت با وکلای گروه وکلای توانا و گروه وکلای عدالت جو تماس بگیرید 09155129243 و 09306924956  

برای مطالعه آرای وحدت رویه دیوان عالی کشور اینجا کلیک نمایید

ارش با دیه چه تفاوتی دارد؟

دیه مقدر است یعنی در فقه نوع صدمه و میزان دیه آن مشخص شد است. بعنوان مثال دیه قطع دست که میزان آن نصف دیه کامل است.

اما ارش میزان آن در غیر موارد تشخیص توسط پزشک پیش بینی شده است (بعنوان مثال پارگی رباط عصب دست) که با تکنولوژی مهندسی پزشکی قطع رباط دست و میزان آنرا پزشک قانونی معین می کند که به آن دیه غیرنقد گویند.

قانون برابری دیه زن و مرد در تصادفات رانندگی :

در ابتدای سال ۱۴۰۲، قانون جدیدی تصویب شد که بر اساس آن، دیه زن و مرد در تصادفات رانندگی برابر اعلام شد. طبق این مطلب که در ماده ۴ قانون بیمه شخص ثالث به آن اشاره شده است، مبلغ مابه‌التفاوت دیه بانوان به وسیله صندوق خسارات بدنی بیمه مرکزی پرداخت خواهد شد. در صورتی که وسیله نقلیه فاقد بیمه‌نامه باشد، این کل مبلغ دیه (کامل) بر عهده راننده است. اگر راننده به عمد آسیبی به اشخاص وارد کند، موظف است تمام خسارت را شخصاً پرداخت کند و شرکت بیمه وظیفه‌ای در قبال این موضوع ندارد

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 4 امتیاز شما: 5]

دپارتمان حقوقی

بهترین وکیل در مشهدبهترین وکیل دیه در مشهدبهترین وکیل دیه مشهدبهترین وکیل مشهدوکیل خوب در مشهدوکیل خوب دیه در مشهدوکیل خوب دیه مشهدوکیل خوب مشهدوکیل در مشهدوکیل دیه اسفراینوکیل دیه اصفهانوکیل دیه بجنوردوکیل دیه تایبادوکیل دیه تبریزوکیل دیه تربتوکیل دیه تهرانوکیل دیه دامغانوکیل دیه در اراکوکیل دیه در اسفراینوکیل دیه در اصفهانوکیل دیه در بجنوردوکیل دیه در تایبادوکیل دیه در تبریزوکیل دیه در تربتوکیل دیه در تهرانوکیل دیه در دامغانوکیل دیه در رشتوکیل دیه در زنجانوکیل دیه در ساریوکیل دیه در سبزواروکیل دیه در سرخسوکیل دیه در سمنانوکیل دیه در شاهرودوکیل دیه در شیرازوکیل دیه در شیروانوکیل دیه در طرقبه شاندیزوکیل دیه در فاروجوکیل دیه در قزوینوکیل دیه در قموکیل دیه در قوچانوکیل دیه در کاشمروکیل دیه در کرجوکیل دیه در کرمانوکیل دیه در کرمانشاهوکیل دیه در کلاتوکیل دیه در گرگانوکیل دیه در گنبدوکیل دیه در مشهدوکیل دیه در نیشابوروکیل دیه در همدانوکیل دیه رشتوکیل دیه زنجانوکیل دیه ساریوکیل دیه سبزواروکیل دیه سرخسوکیل دیه سمنانوکیل دیه شاهرودوکیل دیه شیرازوکیل دیه شیروانوکیل دیه طرقبه شاندیز وکیل دیه در مشهدوکیل دیه فاروجوکیل دیه قزوینوکیل دیه قموکیل دیه قوچانوکیل دیه کاشمروکیل دیه کرجوکیل دیه کرمانوکیل دیه کرمانشاهوکیل دیه کلاتوکیل دیه گرگانوکیل دیه گنبدوکیل دیه مشهدوکیل دیه نیشابوروکیل دیه همدانوکیل مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =