بهترین وکیل ملکی در مشهد | 09155129243 | وکیل ملکی در ایران | وکیل ثبتی مشهد

بهترین وکیل ملکی در مشهد

بهترین وکیل ملکی در مشهد


بهترین وکیل ملکی در مشهد وکیل ثبتی در مشهد

تماس مستقیم با بهترین وکیل ملکی در مشهد 

وکیل ثبتی در مشهد با تلفن 09155129243 و 09306924956

ویدئوی معاملات ملکی با بیان وکیل پایه یک دادگستری 

بهترین وکیل ملکی در مشهد – وکیل ثبتی در مشهد

برترین وکیل در مشهد

یهترین مقاله های کیفری 

دعوای خلع ید از ملک 

سوال : هزینه‌ی دادرسی در دعوای خلع ید چگونه محاسبه و پرداخت می‌شود؟

تمبر مربوط به دادخواست یا همان دعوای خلع ید که هزینه دادرسی گفته می شود ، ارتباطی به تقویم خواسته ندارد. بلکه هزینه تمبر براساس ارزش منطقه‌ای ملک که دفاتر دادگاه‌ها و در حال حاضر دفاتر خدمات قضایی تعیین می‌کنند، دریافت می‌شود. در زمان تقویم دادخواست باید خواهان پرونده، دلایلی مبنی بر این‌که مال خواسته‌شده مثلاً ویلای مورد ادعا  به وی تعلق دارد را پیوست دادخواست خود نماید. چون در دعوای خلع ید خواهان باید ثابت کند که مالک مال است .

بهترین وکیل ملکی در مشهد – وکیل ثبتی در مشهد

وکیل در مشهد

طرح دعوای خلع ید با سند رسمی ثبت شده با سند عادی ؟

در مورد مالکیت باید دقت کرد که آیا مال خواسته‌شده سابقه‌ی ثبتی دارد یا خیر؟ اگر ملک ثبت شده باشد خواهان باید دلیلی ارائه دهد که ملک به نام وی است. و یا اینکه رسماً به وی انتقال داده شده است. درنتیجه، اگر کسی با سند عادی یا همان قولنامه های امروزی که بنگاههای معاملات  تنظیم می کنند ملک ثبت‌شده را خریداری کند، نمی‌تواند به استناد این قولنامه از دادگاه تقاضای خلع ید کند؛

حتی اگر اصالت سند عادی محرز باشد زیرا مطابق قانون، از جمله ماده ۲۲ قانون ثبت از نظر دولت، مالک ملک ثبتی کسی است که ملک یا به نام او ثبت شده و یا این‌که رسماً به وی انتقال داده شده باشد.ازاین‌رو، اگر خواهان سند عادی داشته باشد باید الزام مثلاً فروشنده یا مالک رسمی را به تنظیم سند رسمی بخواهد و سپس تقاضای خلع ید کند. اگر شخصی بدونِ داشتنِ حق ملکی را در تصرف داشته باشد.

 

بهترین وکیل ملکی در مشهد – وکیل ثبتی در مشهد

بهترین وکیل حقوقی در مشهد 

آیا در دعوای خلع ید اثبات آن از سوی خواهان ضرورت دارد؟

بعد از اثبات مالکیت دومین مطلبی که خواهان باید در دعوای خلع ید ثابت کند. این است که ملک بدون داشتن حق در تصرف خوانده(متصرف) است. بنابراین، اگر متصرف با یکی از راه‌های قانونی متصرف ملک شده باشد. نمی‌توان خلع ید وی را خواست چون در دعوای خلع ید باید تصرفات خوانده بدون حق باشد. نتیجه این می‌شود که در دعوای خلع ید، زمانی خواهان می‌تواند در دادگاه اقامه دعوا کند که دلایلی مبنی بر مالکیت خود و بدونِ حق‌بودن تصرف خوانده داشته باشد. درواقع، باید بتواند اثبات کند که خودش مالک است و تصرفات خوانده غیرقانونی می‌باشد.

بهترین وکیل ملکی در مشهد – وکیل ثبتی در مشهد

وکیل خوب در مشهد

سوال :

آیا بدون سند رسمی می‌شود دادخواست خلع ید را تنظیم کرد؟

اگر ملکی فاقد سند رسمی بوده و سابقه ثبتی نداشته باشد، خواهان باید با ارائه دلایل مالکیت خود را ثابت کند. مثلاً می‌تواند به شهادت شهود استناد نماید. یا از دادگاه تقاضای تحقیق محلی کند. یا به دادگاه سند عادی(قولنامه) ارائه دهد. در ضمن اگر در دعوای خلع ید به‌هنگام تقویم(قیمت‌گذاری) مال، میزان تقویم در حد صلاحیت شورای حل اختلاف باشد، خواهان لازم نیست  به شورای حل اختلاف مراجعه نماید. زیرا کلیه دعاوی مربوط به اموال غیر منقول از صلاحیت شورای حل اختلاف خارج است.

سؤال موکل

پدرم حدود دو ماه قبل ملکی را از دیگری خریداری کرده است و قرار بر این شد که بعد از گذشت دو ماه در محضر حاضر شویم تافروشنده سند به نام پدرم منتقل نماید و حال فروشنده ملکی را که به پدرم فروخته است قبل از تنظیم سند به دیگری فروخته است . چه اقدام قانونی برای ملکی که خریداری شده میتوانیم انجام دهیم ؟وکیل ملکی در مشهد

پاسخ وکیل :

شما میتوانید دعوای اثبات عقد بیع و الزام به تنظیم سند رسمی را علیه فروشنده ملک مطرح نمایید. از لحاظ کیفری هم شکایت فروش مال غیر امکان پذیر می باشد .

بهترین وکیل ملکی در مشهد – وکیل ثبتی در مشهد

وکیل خوب در مشهد

وکیل ابطال تقسیم نامه در مشهد

برای وکالت پرونده تان به گروه وکلای توانا و گروه وکلای عدالت جو مراجعه نمایید

ثنا وکیل بهترین وکلای متخصص را در زمینه های مختلف در اختیار شما قرار می دهد 09155129243 و 09306924956

سوال از وکیل :

خانمی قولنامه زمین به اسمش هست و همسرش در حال درست کردن ساختمان در این زمین هست و پروانه ساختمان به اسم شوهر هست الان به مشکل خوردن آیا خانم می تواند زمین را به شخص ثالثی بفروشد ؟ اگر بله تکلیف ساختمان چه می شود؟

پاسخ وکیل :

زوجه میتواند در شهرداری پروانه ساخت شوهر را با اخلال مواجه کند و اساسا شهرداری نمیتواند تنها به یک نفر در فرض شرکا پروانه بدهد و اگر شهرداری همکاری نکرده و با فرضی که در زمین دو شریک بوده اند صدور پروانه به نام یک نفر محل اشکال است اما اگر با توافق به نام یک نفر پروانه صادر شده است ایرادی ندارد منتها در صورت اختلاف برای مالکیت باید به دادگاه حقوقی مراجعه کنند و در هر موردی که شهرداری بر خلاف قانون اقدام به صدور پروانه نماید  میتوان ابطال آن را از دیوان عدالت اداری خواست .

اینکه میتواند به شخص ثالثی بفروشد با فرض مالکیتش و عدم تعلق به شخص دیگری، بله میتواند بفروشد و برای اعیانی ، شوهر مستحق هزینه های اعیانی است و میتواند به زوجه یا در فرض انتقال به ثالث رجوع نماید

تماس مستقیم با وکیل پایه یک دادگستری 09155129243 و 09306924956

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 1 امتیاز شما: 5]

دپارتمان حقوقی

بهترین وکیل در مشهدبهترین وکیل مشهدبهترین وکیل ملکی در مشهدبهترین وکیل ملکی مشهدوکیل خوب در مشهدوکیل خوب مشهدوکیل خوب ملکی در مشهدوکیل خوب ملکی مشهدوکیل در مشهدوکیل مشهدوکیل ملکی اسفراینوکیل ملکی اصفهانوکیل ملکی باتجربهوکیل ملکی بجنوردوکیل ملکی تایبادوکیل ملکی تبریزوکیل ملکی تربتوکیل ملکی تهرانوکیل ملکی دامغانوکیل ملکی در اراکوکیل ملکی در اسفراینوکیل ملکی در اصفهانوکیل ملکی در بجنوردوکیل ملکی در تایبادوکیل ملکی در تبریزوکیل ملکی در تربتوکیل ملکی در تهرانوکیل ملکی در دامغانوکیل ملکی در رشتوکیل ملکی در زنجانوکیل ملکی در ساریوکیل ملکی در سبزواروکیل ملکی در سرخسوکیل ملکی در سمنانوکیل ملکی در شاهرودوکیل ملکی در شیرازوکیل ملکی در شیروانوکیل ملکی در طرقبه شاندیزوکیل ملکی در فاروجوکیل ملکی در قزوینوکیل ملکی در قموکیل ملکی در قوچانوکیل ملکی در کاشمروکیل ملکی در کرجوکیل ملکی در کرمانوکیل ملکی در کرمانشاهوکیل ملکی در کلاتوکیل ملکی در گرگانوکیل ملکی در گنبدوکیل ملکی در مشهدوکیل ملکی در نیشابوروکیل ملکی زنجانوکیل ملکی ساریوکیل ملکی سبزواروکیل ملکی سرخسوکیل ملکی سمنانوکیل ملکی شاهرودوکیل ملکی شیرازوکیل ملکی شیروانوکیل ملکی طرقبه شاندیز وکیل ملکی در مشهدوکیل ملکی فاروجوکیل ملکی قزوینوکیل ملکی قموکیل ملکی قوچانوکیل ملکی کاشمروکیل ملکی کرجوکیل ملکی کرمانوکیل ملکی کرمانشاهوکیل ملکی کلاتوکیل ملکی گرگانوکیل ملکی گنبدوکیل ملکی ماهر مشهدوکیل ملکی مشهدوکیل ملکی نیشابوروکیل ملکی همدان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + هفده =