بهترین وکیل کلاهبرداری در مشهد | ۰۹۱۵۵۱۲۹۲۴۳ | وکیل کلاهبرداری در مشهد

بهترین وکیل کلاهبرداری در مشهد

بهترین وکیل کلاهبرداری در مشهد


بهترین وکیل کلاهبرداری در مشهد

کلاهبرداری و شخصی که مرتکب این جرم می شود :

تماس با بهترین وکیل کلاهبرداری در مشهد با شماره تلفن های 09155129243 و 09306924956

موضوع کلاهبرداری (کارمندان)

عدم اشتغال موقت کارمند در صورت ارتکاب جرایم موضوع ماده 7

قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء اختلاس و کلاهبرداری

پرسش

در صورتی که کارمند دولت مرتکب جرائم موضوع ماده 7 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء،

اختلاس و کلاهبرداری شود و پرونده منتهی به صدور کیفرخواست شود، در فرض انتقال کارمند

به دستگاه دیگر یا جابجایی سمت وی آیا می‌توان تقاضای اعمال ماده 7 قانون تشدید را نمود؟

بهترین وکیل کلاهبرداری در مشهد

گروه وکلای توانا vakil-tavana.com

وکیل تابعیت ایرانی در مشهد

کلاهبرداری و معلق شدن

نظر اکثریت با توجه به اطلاق کلمه «شغل» در ماده 7 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری که بیان می‌دارد: «در هر مورد از بزه‌های مندرج در این قانون که مجازات حبس برای آن مقرر شده در صورتی که مرتکب از مامورین مذکور در این قانون باشد از تاریخ صدور کیفرخواست از شغل خود معلق خواهد شد.» به نظر می‌رسد منظور از تعلیق از شغل خود ناظر به مطلق خدمات دولتی است و نه صرفاً شغلی که کارمند، حین ارتکاب بزه به آن اشتغال داشته است. زیرا چنین کارمندی، دیگر صلاحیت و شایستگی باقی ماندن در کلیه مشاغل دولتی را ندارد. از سوی دیگر پذیرش نظر فوق، مانع فرار متهمان از اعمال قانون می‌گردد.

بهترین وکیل کلاهبرداری در مشهد

گروه وکلای عدالت جو edalatjo.com

نظر ابرازی ماده 7 قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس، ارتشاء و کلاهبرداری شغل مرتبط با بزه ارتکابی کارمند دولت را بیان می‌کند و ناظر به مشاغل دیگر نمی‌باشد. از سوی دیگر تفسیر مضیق قوانین کیفری، با پذیرش عقیده فوق همخوانی دارد. نظر هیئت عالی همانگونه که در نظر اکثریت آمده است مستفاد از ماده 7 قانون تشدید مجازات ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری بعد از صدور کیفرخواست عدم اشتغال موقت کارمند منظور نظر قانونگذار بوده است.

نشست قضایی قضات استان فارس۱۳۹۷/۱۱/۱۳

بهترین وکیل کلاهبرداری در مشهد

رای دادگاه ابطال شناسنامه

بهترین وکیل مشهد

پرداخت وثیقه

پرسش

آیا به استناد پرداخت مبلغ کل وثیقه توسط وثیقه گذار و یا شخصی غیر از وثیقه گذار پس از صدور دستور دادستان مبنی بر ضبط وثیقه، وثیقه گذار می تواند تقاضای رفع کل وثیقه و رفع مسئولیت از خود نماید؟

نظر اتفاقی قضات استان مرکزی در نشست قضایی بدین شرح بوده است :با عنایت به اینکه اولاً؛ تبدیل مال موضوع وثیقه به وجه نقد سهل الوصول تر است در حالی که ضبط وثیقه نیاز به تشریفات قانونی دارد و زمان بر نیز می باشد. ثانیاً؛ در فرض اینکه اقدام به ضبط وثیقه و فروش آن گردد آنچه که قابل اخذ است تنها به میزان وجه الوثاقه است و بیشتر از آن نمی توان اخذ نمود. ثالثاً؛ ضبط وجه الوثاقه طریقه ای است جهت احقاق حقوق شاکی و محکوم له پرونده و جبران خسارت از بابت جنبه عمومی جرم و ضبط وثیقه از نظر قانونگذار موضوعیت ندارد. رابعاً؛ وقتی وثیقه گذار این حق را دارد

که در جریان پرونده تا مختومه شدن آن نسبت به معرفی میزان و مال دیگر به عوض وثیقه تودیع شده اقدام نماید؛ به طریق اولی در این مرحله هم می تواند به میزان وجه الوثاقه وجه نقد که به عنوان یکی از وثیقه های قانونی طبق بند خ ماده 217 قانون آیین دادرسی کیفری قانونگذار معین کرده است اقدام نماید.

بهترین وکیل کلاهبرداری در مشهد

وکیل خوب در مشهد

درخواست آزادی وثیقه

خامساً؛ ماده 228 قانون آیین دادرسی کیفری نیز این حق را به وثیقه گذار داده تا در هر مرحله از دادرسی با معرفی متهم درخواست آزادی وثیقه را نماید که از این ماده می توان وحدت ملاک گرفت که سپردن وجه نقد به عوض وثیقه و تبدیل آن به وجه نقد نیز قابل انجام و پذیرش است. سادساً؛ در اجرای ضبط وثیقه قانون آیین دادرسی کیفری مقرر کرده که نحوه اقدام طبق مقررات قانون اجرای احکام مدنی است و در اجرای احکام مدنی نیز این موضوع پذیرفته شده است؛ فلذا امکان اجابت درخواست وثیقه گذار با شرایط اعلام شده در سوال امکان پذیر است. هیات عالی نیز نظر اتفاقی قضات را پذیرفته است.

تماس با بهترین وکیل کلاهبرداری در مشهد با شماره تلفن های 09155129243 و 09306924956

سوال :

آیا در جرم کلاهبرداری باید حتما مالی برده شده باشد یا خیر ؟

پاسخ :
بله چون مجرم در زمان تحصیل این دسته از وسایل در مرحله شروع به جرم قرار دارد و چنانچه مال را برده و از آن منتفع شود کلاهبرداری محقق شده است.

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 2 امتیاز شما: 5]

دپارتمان کیفری

بهترین وکیل کلاهبرداری در مشهدقوی ترین وکیل کلاهبرداری در مشهدوکیل خوب کلاهبرداری در مشهدوکیل کلاهبرداری در اردبیلوکیل کلاهبرداری در اصفهانوکیل کلاهبرداری در اهوازوکیل کلاهبرداری در بجنوردوکیل کلاهبرداری در تبریزوکیل کلاهبرداری در تهرانوکیل کلاهبرداری در سمنانوکیل کلاهبرداری در شیرازوکیل کلاهبرداری در کرجوکیل کلاهبرداری در مشهدوکیل کلاهبرداری در یزد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + دو =