نمونه رای در مورد کلاهبرداری مشهد | 09306924956 | وکیل کلاهبرداری مشهد

نمونه رای در مورد کلاهبرداری مشهد

نمونه رای در مورد کلاهبرداری مشهد


نمونه رای در مورد کلاهبرداری مشهد

کلاهبرداری :

در جرم کلاهبرداری کلاهبردار با توسل به وسایل متقلبانه به گونه ای عمل میکند که مالک یا متصرف مال فریب خورده و با تمایل مال خود را در اختیار کلاهبردار قرار میدهد .

قرار منع تعقیب :

شماره قرار : 9809975164100734

تاریخ : 27-5-1398

مرجع رسیدگی کننده : شعبه 214 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد

 دادستان محترم دادسراي عمومي و انقلاب  

احتراما در خصوص شکایت ا – ق  فرزند مرحوم ا عليه ا – د  فرزند م ، دایر برخیانت در امانت و کلاهبرداری از طریق انتقال مال غیر، با این توضیح که شاکی بیان نموده است : “من یک قرار داد کاری در تاریخ 30/ 2 / 1397 با ا – د بستم بابت اینکه من سند شش دانگ مربوط به ملک واقع در رضا شهر – شهرک طالقانی – طالقانی 11- پلاک … که دو واحد است، که من این سند را بابت ضمانت بانکی به د . دادم تا با آن وام بگیرد و قرار بود وام بانکی بگیرد و داخل قرارداد هم قید شد و قرار بوده که بعد از یکسال اصل سند را عودت دهد ولی متوجه شدم که سند مذکور را منتقل کرده است

نمونه رای در مورد کلاهبرداری مشهد

ارای برخی از شعب دادگاهها و دیوان عالی کشور را در سایت گروه وکلای عدالت جو مشاهده نمایید

و سند را با چند نفر به صورت وکالت فروخته است و نفر اول آقای ا – ص بوده است و نفر دوم آقای م – م  که علیه من طرح دعوی خلع ید نموده است. “، با توجه به محتویات پرونده و اظهارات شاکی و ملاحظه وكالت فروش اموال غیر منقول به شماره …. صادره از دفترخانه شماره 311 مشهد که مورد قبول شاکی نیز می باشد و در آن شاکی اختیار انتقال و فروش ملک موضوع شکایت را به متهم داده است، فلذا با توجه به وجود سند رسمی مذكور و اینکه در مقام تعارض سند عادی با سند رسمی ،سند رسمی ارجحیت دارد فلذا در پرونده جاری اقدامات متهم مشمول

هیچ یک از عناوین اتهامی موضوع شکایت نمی باشد

و به جهت عدم تحقق بزه های اتهامی بزه کاری متهم محرز نمی باشد

نمونه رای در مورد کلاهبرداری مشهد

نمونه رای در مورد کلاهبرداری مشهد

نمونه رای در مورد کلاهبرداری مشهد

مقاله مرتبط در سایت گروه وکلای توانا مشهد

و با عنایت به حاکمیت اصل كلي برائت مستندا به مواد 4 ، 265 ، 267 ، 270 ، 271 قانون آیین دادرسي كيفري مصوب 1392 قرار منع تعقیب صادر و اعلام می گردد. قرار صادره وفق تبصره و بند الف ماده 270 و 271 قانون مارالذکر برای اشخاص مقیم ایران ظرف 10 روز از ابلاغ وبرای اشخاص خارج از کشور ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض از سوي ذينفع در دادگاه محترم کیفری دو خواهد بود.

دفتر پرونده بلا فاصله جهت اظهار نظر ارسال و در صورت موافقت

پس از ابلاغ به طرفین از موجودی کسر ودر آمار منظور کردد

تماس مستقیم با وکیل پایه یک دادگستری 09155129243 و 09306924956

سوال :

شخصی خود را جراح چشم معرفی کرده است ولی بعد متوجه شدیم که دروغ میگوید آیا جرم کلاهبرداری صورت گرفته است ؟

پاسخ :

دروغ گفتن به تنهایی نمی تواند شامل عنوان کلاهبرداری شود برای مثال اگر فرد خود را جراح چشم معرفی کند و فرد مبلغ عمل رابه وی بپردازد کلاهبرداری محسوب نمی گردد ولی اگر فرد با نشان دادن کارت و مدرک تحصیلی قلابی و همچنین نشان دادن مطبی با تابلویی به اسم خودش فردی را فریب دهد شامل کلاهبرداری می شود.

قرض یا کلاهبرداری کدامیک ؟ :

سئوال :

شخصی که از قبل با وی آشنایی داشتم با توسل به دروغ در مورد اینکه از طریق خرید و فروش ارز مبلغ خوبی سود کسب می نمایم مرا مجاب کرد که مبلغ 500 میلیون تومان به مدت یک سال به وی بپردازم پس از یک سال اعلام کرد ورشکسته شده و ضرر کرده است و باید برای پولم صبر کنم آیا میتوانم به عنوان کلاهبرداری از وی شکایت نمایم ؟

پاسخ :

صرف دروغ کلاهبرداری محسوب نمی شود شما مبلغی که پرداخته اید به عنوان قرض به وی داده اید از طریق دادگاههای حقوقی میتوانید وی را ملزم به پرداخت وجه نمایید این عمل کلاهبرداری محسوب نمی گردد.

کلاهبرداری در معامله به چه معناست؟

در کلاهبرداری در معامله ، یعنی در یکی از عقود و قراردادها ، یکی از طرفین عقد با توسل به وسایل متقلبانه ، صاحب مال را فریب داده و با رضایت او اقدام به بردن مال وی نماید .

در این فرض متضرر از جرم میتواند اقدام به طرح شکایت کلاهبرداری نماید .

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 1 امتیاز شما: 5]

نمونه آراء و لوایح

رای در مورد کلاهبرداریرای در مورد کلاهبرداری در مشهدرای در مورد کلاهبرداری مشهدقرار منع تعقیب در باره جرم کلاهبرداری در مشهدقرار منع تعقیب در باره جرم کلاهبرداری مشهدقرار منع تعقیب در باره کلاهبرداری در مشهدقرار منع تعقیب در باره کلاهبرداری مشهدقرار منع تعقیب در مورد کلاهبرداریقرار منع تعقیب در مورد کلاهبرداری در مشهدقرار منع تعقیب در مورد کلاهبرداری مشهدکلاهبرداری در معاملهنمونه رای در باره جرم کلاهبردارینمونه رای در باره جرم کلاهبرداری در مشهدنمونه رای در باره جرم کلاهبرداری مشهدنمونه رای در مورد جرم کلاهبردارینمونه رای در مورد جرم کلاهبرداری در مشهدنمونه رای در مورد جرم کلاهبرداری مشهدنمونه رای در مورد کلاهبردارینمونه رای در مورد کلاهبرداری در مشهدنمونه رای در مورد کلاهبرداری مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + هجده =