وکیل توهین در مشهد | وکیل توهین در ایران | توهین به مقامات دولتی

وکیل توهین در مشهد

وکیل توهین در مشهد


وکیل توهین در مشهد

تماس مستقیم با وکیل توهین در مشهد با تلفن 09155129243 و 09306924956

ویدئوی جرم توهین به گفته وکیل پایه یک دادگستری

 

 

توهین چیست ؟

توهین به معنای خفیف و کوچک شمردن طرف مقابل است و مرتکب جرم الفاظی را به کار ببرد که موجب شود حیثیت طرف مقابل خدشه دار شود .

انواع توهین :

1 – توهین ساده

2 – توهین مشدد

وکیل توهین در مشهد

جرم توهین :

توهین به اشخاص عادی و همچنین توهین به مقامات دولتی و کارکنان  دولیت در حین انجام وظیفه یکی از جرایم علیه اشخاص جرم توهین است.

مجازات توهین ساده :

قانون گذار ایران برای توهین ساده تا 74 ضربه شلاق تعزیری و یا پنجاه تا صد هزار تومان جزای نقدی در نظر گرفته است.

ماده 608 قانون مجازات اسلامی در همین زمینه می گوید :

ماده 608 قانون مجازات اسلامی کتاب پنجم تعزیرات :

توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک چنانجه موجب حد قذف نباشد. به مجازات شلاق تا 74 ضربه و یا پنجاه هزار ریال تا یک میلیون ریال جزای نقدی خواهد بود.

رویکرد جدید قانون کاهش مجازات حبس های تعزیری در سال 1399 :

قانون کاهش مجازاتهای حبس تعزیری که در اردی بهشت ماه 1399 تصویب شد . مجازات جرم توهین و افترا را از بیست میلیون ریال تا هشتاد میلیون ریال جزای نقدی در نظر گرفت و مجازات شلاق به طور کلی حذف شد.

وکیل توهین در مشهد

مقاله مرتبط در سایت گروه وکلای توانا مشهد

توهین به مقامات :

قانون گذار در ماده بعدی توهین به مقامات را از حیث میزان مجازات تشدید نموده و حبس تعزیری نیز در نظر گرفته است. آنچه از مفاد این ماده استنباط می شود اینست که این ماده توهین به مقامات و کارمندان دولت  را مد نظر دارد. و از آنجاییکه برابر قانون ، وکلای دادگستری مادامیکه مشغول امر وکالت هستند هم شان قاضی در نظر گرفته شده اند به نظر میرسد توهین به وکیل دادگستری را به جهت شغل وکالتش مشمول این ماده باید بدانیم آرایی هم از برخی شعب دادسرا و دادگاهها تاکنون در همین زمینه صادر شده است. و الا به استثنای این قشر، تمام کسان دیگری که در این ماده از آنان اسم برده شده است وابستگان به دولت هستند

مجازات توهین مشدد :

ماده 609 قانون مجازات تعزیری مقرر میدارد :

هر کس با توجه به سمت ، یکی از روسای سه قوه یا معاونان رئیس جمهور یا وزراء یا یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی یا نمایندگان مجلس خبرگان یا اعضای شورای نگهبان یا قضات یا اعضای دیوان محاسبات یا کارکنان وزارتخانه ها و موسسات و شرکت های دولتی و شهرداری ها در حال انجام وظیفه یا به سبب آن توهین نماید به سه تا شش ماه حبس ویا تا(74) ضربه شلاق و یا پنجاه هزار تا یک میلیون ریال جزای نقدی محکوم می شود.

وکیل توهین در مشهد

بهترین وکیل در مشهد

ثنا وکیل سامانه معرفی وکیل متخصص در سراسر ایران   09155129243 و 09306924956

نمونه رای دادگاه در باره جرم توهین :

چکیده:
وقوع نزاع و درگیری لفظی می‌تواند اماره قضایی در احراز بزه توهین تلقی شود.

تاریخ رای نهایی: 1392/12/17

شماره رای نهایی: 9209970224101574

رای بدوی در مورد جرم توهین :

در خصوص اتهام آقای م.ف. فرزند س. دایر به توهین به  شاکی نظر به گزارش واصله و شکایت شاکی و کیفرخواست صادره از شعبه 6 بازپرسی دادسرای ناحیه 14 تهران و ملاحظه محتویات پرونده و دفاعیات غیرمؤثر متهم و سایر قرائن و امارات جرم انتسابی محرز و مسلم بوده، مستنداً به ماده 608 قانون مجازات اسلامی رأی بر محکومیت متهم به تحمل پرداخت مبلغ صد هزار تومان جزای نقدی در حق دولت صادر و اعلام می‌گردد. رأی صادره حضوری و ظرف 20 روز قابل اعتراض در دادگاه تجدیدنظر استان تهران می‌باشد.

وکیل توهین در مشهد

برترین وکیل در مشهد

رئیس شعبه 1129 دادگاه عمومی جزایی تهران

رای دادگاه تجدید نظر در مورد جرم توهین :

در این پرونده آقای م.ف. به طرفیت آقایان م.ن. و م.ن. با وکالت خانم الف.ج. از دادنامه 1000-9/10/92 شعبه 1129 دادگاه عمومی جزایی تهران در مهلت مقرر قانونی تجدیدنظرخواهی نموده است که به موجب دادنامه فوق‌الذکر تجدیدنظرخواه از جهت جرم توهین به پرداخت مبلغ یکصد هزار تومان جزای نقدی حسب ماده استنادی قانونی محکوم گردیده است، حال با توجه به اظهارات اطراف نزاع و افراد حاضر و مطلع حکایت از درگیری و نزاع لفظی فی‌مابین دارد با این ترتیب بر احراز جرم توهین و تعیین به مجازات حسب ماده استنادی قانونی ایرادی وارد نمی‌باشد و طبق بند الف از ماده 257 قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری رأی تأیید می‌گرد. و رأی قطعی است.

رئیس شعبه 41 دادگاه تجدیدنظر استان تهران ـ مستشار

تماس مستقیم با گروههای توانا ، عدالت جو ، ثنا وکیل

سوال :

کلک در آوردن باصورت – زبان – دست توهین محسوب میشود؟

جواب :

 به طور مثال شکلک در آوردن باصورت – زبان – دست و … حرکت هایی هستند که معانی قبیحی از آنها استنباط می شود، حال اینکه همین حرکات ممکن است در سایر کشورها نه تنها حمل بر توهین نشوند بلکه مفاهیمی مثل پیام رسانی از آنها استنباط شود، مثلا نشان دادن انگشت شست دست در بین عامه ی مردم کشور ایران معنی بسیار قبیح و زننده ای دارد در حالی که همین حرکت بین کارکنان هواپیمایی به معنی مجوز است و یا در کشورهای اروپایی و آمریکایی به معنی آرزوی موفقیت برای مخاطب است.

غیر قابل گذشت بودن توهین به مامورین دولت :

توهین به اشخاص عادی قابل گذشت است اما توهین به مامورین دولتی غیر قابل گذشت می باشد

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 2 امتیاز شما: 5]

دپارتمان کیفری

بهترین وکیل توهین در مشهدبهترین وکیل توهین مشهدبهترین وکیل در مشهدبهترین وکیل مشهدوکیل توهین اسفراینوکیل توهین اصفهانوکیل توهین بجنوردوکیل توهین تایبادوکیل توهین تبریزوکیل توهین تربتوکیل توهین تهرانوکیل توهین دامغانوکیل توهین در اراکوکیل توهین در اسفراینوکیل توهین در اصفهانوکیل توهین در بجنوردوکیل توهین در تایبادوکیل توهین در تبریزوکیل توهین در تربتوکیل توهین در تهرانوکیل توهین در دامغانوکیل توهین در رشتوکیل توهین در زنجانوکیل توهین در ساریوکیل توهین در سبزواروکیل توهین در سرخسوکیل توهین در سمنانوکیل توهین در شاهرودوکیل توهین در شیرازوکیل توهین در شیروانوکیل توهین در طرقبه شاندیزوکیل توهین در فاروجوکیل توهین در قزوینوکیل توهین در قموکیل توهین در قوچانوکیل توهین در کاشمروکیل توهین در کرجوکیل توهین در کرمانوکیل توهین در کرمانشاهوکیل توهین در کلاتوکیل توهین در گرگانوکیل توهین در گنبدوکیل توهین در مشهدوکیل توهین در نیشابوروکیل توهین در همدانوکیل توهین رشتوکیل توهین زنجانوکیل توهین ساریوکیل توهین سبزواروکیل توهین سرخسوکیل توهین سمنانوکیل توهین شاهرودوکیل توهین شیرازوکیل توهین شیروانوکیل توهین طرقبه شاندیز وکیل توهین در مشهدوکیل توهین فاروجوکیل توهین قزوینوکیل توهین قموکیل توهین قوچانوکیل توهین کاشمروکیل توهین کرجوکیل توهین کرمانوکیل توهین کرمانشاهوکیل توهین کلاتوکیل توهین گرگانوکیل توهین گنبدوکیل توهین مشهدوکیل توهین نیشابوروکیل توهین همدانوکیل خوب توهین در مشهدوکیل خوب توهین مشهدوکیل خوب در مشهدوکیل خوب مشهدوکیل در مشهدوکیل مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 3 =