وکیل مطالبه مهریه مشهد | 09155129243 | وکیل خانواده مشهد

وکیل مطالبه مهریه مشهد

وکیل مطالبه مهریه مشهد


وکیل مطالبه مهریه مشهد

بهترین وکیل مطالبه مهریه در ثناوکیل مشهد

پرداخت مهریه

مهریه مالی است قابل تملک که به محض انعقاد عقد ازدواج ، به ذمه ی مرد قرار می گیرد و الزام قانونی به پرداخت آن برای مرد وجود دارد. بنابراین چیزی را که ارزش مالی ندارد نمی توانیم به عنوان مهریه در نظر بگیریم. مثلا اگر مهریه زن چیزی قرار بگیرد که فراهم کردن آن از توان مرد خارج باشد و به اصطلاح محال باشد ، در این حالت فقط مهریه باطل است ولی عقد نکاح دائم صحیح است.

اگر در زمان انعقاد عقد نکاح مهری بین طرفین تعیین نشده باشد یا تعیین شده باشد ولی مجهول باشد در این حالت به زن مهرالمثل تعلق می گیرد که در تعیین مهرالمثل وضعیت زن از قبیل جایگاه اجتماعی ،شغل،تحصیلات و… در نظر گرفته می شود. نوع دیگر از مهریه ،مهرالمتعه می باشد و آن در حالتی در نظر گرفته می شود که عقد نکاح بین زوجین دائم باشد نه موقت و همچنین در زمان انعقاد عقد نکاح مهری تعیین نشده باشد

و نزدیکی هم بین زوجین صورت نگرفته باشد و طلاق صورت گرفته باشد .

در تعیین مهرالمتعه وضعیت مرد از حالت دارایی و فقیر یا غنی بودن در نظر گرفته می شود .

وکیل مطالبه مهریه مشهد

وکیل باتجربه در مشهد

مهریه مال معین

اگر مهریه مال معین باشد ، زوج مکلف است که آن را به زن تحویل دهد و اگر این کار را نکند و آن مال تلف شود ،مطابق مقررات قانون مدنی ضامن مثل یا قیمت آن مال تلف شده می باشد. مهرالمتعه فقط در عقد نکاح دائم راه دارد و در عقد موقت مهرالمتعه نداریم. چراکه در عقد موقت تعیین مهر از شرایط اساسی عقد می باشد و عدم ذکر مهریه موجب بطلان عقد می گردد.

پرسش و پاسخ

سوال:

سلام.در سند ازدواج، همسرم قبول کرده است که هر زمان بعد از انعقاد عقد نکاح، منزلی را خریداری نماید ، 3 دانگ مشاع از آن را به نام اینجانب منتقل نماید .

حال ایشان منزلی را خریداری کرده است آیا می توانم به استناد شرط ضمن عقد نکاح الزام همسرم را به انتقال 3 دانگ مشاع نمایم یا خیر؟

وکیل مطالبه مهریه مشهد

پاسخ:

به نظر می رسد شرطی که ضمن عقد نکاح مطرح شده است مجهول است

و با توجه به این که منزل قیمی است باید مشخصات ملک از لحاظ متراژ و… معین باشد

و در ضمن عقد نسبت به آن توافق شده باشد.

بنابراین چنین شرطی قابلیت اجرا ندارد.

مطالعه بیشتر در رابطه با مهریه

ارتباط بیش تر با ما | 09155129243

وکیل مطالبه مهریه مشهد

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 3 امتیاز شما: 5]

دپارتمان خانواده

بهترین وکیل مهریه در مشهدبهترین وکیل مهریه مشهدوکیل باتجربه مطالبه مهریه مشهدوکیل باتجربه مطلابه مهریه در مشهدوکیل باتجربه مهریه مشهدوکیل باتجربه مهیه در مشهدوکیل خوب مهریه در مشهدوکیل خوب مهریه مشهدوکیل مطالبه مهریه در مشهدوکیل مطالبه مهریه مشهدوکیل مهریه در مشهدوکیل مهریه مشهدوکیل مهریه و نفقه در مشهدوکیل مهریه و نفقه مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =