وکیل نفقه و حق حبس مشهد | 09155129243 | وکیل خوب مشهد

وکیل نفقه و حق حبس مشهد

وکیل نفقه و حق حبس مشهد


وکیل نفقه و حق حبس مشهد

وکیل  اخذ نفقه و حق حبس در مشهد

سوال : تمکین با اجبار و حق حبس

در تاریخ بیستم فروردین سال هزار و سیصد و نود و هفت با آقای ***ازدواج دائم نمودم و مهریه ام را یکصد و چهارده سکه بهار آزادی قرار داده ایم . با توجه به اختلافاتی که از همان ابتدای عقد به وجود آمد من حاضر به تمکین از ایشان نشدم یکسال بعد از عقد ایشان اظهارنامه رسمی برایم ارسال کرد که باید از ایشان تمکین کنم ولی من استناد کردم به قانون که تا زمانی که مهریه ام را نپردازی من حاضر به تمکین نمی باشم و مطالبه نفقه ام را از ایشان در پاسخ به اظهارنامه نمودم متعاقب آن ایشان با اظهار پشیمانی از این که گذشته را خراب کرده است درصدد برآمد تا مرا مجاب کند که نزدیکی نمائیم ولی من مخالفت کردم .

وکیل نفقه و حق حبس مشهد

بهترین وکلای دعاوی مهریه و نفقه در مشهد

یک شب که به منزل پدرم آمده بود و شب را همانجا ماند پس از این که برای عمل نزدیکی با مخالفت شدید من مواجه شد به زور من را گرفت و با چاقویی که در دست داشت من را تهدید کرد و به زور با من نزدیکی کرد و پدر و مادرم از سر و صدای ما بیدار شدند و ایشان درب اتاق را از داخل قفل کرده بود در همین حین با پلیس تماس گرفته بودند که پلیس مراجعه کرد و ماجرا را به پلیس گفتم و صورتجلسه نمود و بلافاصله ایشان دادخواست تمکین به دادگاه تسلیم نموده است و استناد به تمکین اخیر من نموده است . چگونه می توانم از حقم دفاع کنم؟

وکیل نفقه و حق حبس مشهد

وکیل نفقه و حق حبس مشهد

پاسخ وکیل :

با استناد به ماده 1086 قانون مدنی

وکیل مرتبط دعاوی نفقه و مهریه در مشهد

اگر زن قبل از اخذ مهر به اختیار خود به ایفاء وظایفی که در مقابل همسرش دارد قیام بنمایدنمی تواند از حق حبس موضوع ماده 1085 قانون مدنی استفاده نماید لذا در موردی که مرد به اجبار اقدام به این کار نموده و زن راضی به نزدیکی نبوده است حق حبس زن ساقط نمی شود. البته بار اثبات این ادعا بر عهده شماست و باید در دادگاه اثبات کنید که عمل زناشویی با زور و اجبار و تهدید بوده است. ضمن این که تهدید وی با چاقو جرم محسوب می شود و می توانید از طریق دادسرای عمومی و انقلاب وی را تحت تعقیب قرار دهید . با اثبات مواردی که گفته اید حق حبس شما همچنان باقی است.

آیا به زنی که قهر کرده است ، نفقه تعلق میگیرد؟

زنی که قهر کرده است میتواند نفقه درخواست نماید ، آن هم مشروط به اینکه همسر وی عدم تمکین را دریافت نکرده باشد .

نفقه در دوران عقد :

در نکاح موقت نفقه به زوجه تعلق نمیگیرد . و پرداخت نفقه در دوران عقد ، مختص به عقد نکاح دائم می باشد . در نکاح موقت اگر شرط پرداخت نفقه شده باشد به زن نفقه تعلق میگیرد.

وکیل دعاوی مربوط به مهریه و نفقه در مشهد

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 3 امتیاز شما: 5]

دپارتمان خانواده

آدرس وکیل مهریهبهترین وکیل مشهدبهترین وکیل مهریه مشهدبهترین وکیل مهریه و نفقه در مشهدبهترین وکیل نفقه در مشهدبهترین وکیل نفقه مشهدوکیل خوب مشهدوکیل خوب مهریه در مشهدوکیل خوب نفقه در مشهدوکیل در مشهدوکیل مشهدوکیل مهریه و نفقه مشهدوکیل نفقه و حق حبس مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 19 =