وکیل کلاهبرداری در مشهد | وکیل فروش مال غیر در مشهد

وکیل کلاهبرداری در مشهد

وکیل کلاهبرداری در مشهد


فهرست مطالب

وکیل کلاهبرداری در مشهد

با وکیل کلاهبرداری در مشهد تماس بگیرید

تماس مستقیم 09155129243 و 09306924956 

ویدئوی جرم جعل و استفاده از سند مجعول و کلاهبرداری با بیان عباس شیروی وکیل پایه یک دادگستری

 

انواع کلاهبرداری

کلاهبرداری طرق مختلفی دارد که یکی از آنها کلاهبرداری از طریق فروش مال غیر است. بطور کلی کلاهبرداری بردن مال دیگری از طریق توسل به مانور متقلبانه است که باعث فریب مال باخته می شود. در کلاهبرداری صاحب مال با دست خودش مال را به کلاهبردار تسلیم می کند زیرا با مانور متقلبانه ای که کلاهبردار انجام داده است مال باخته فریب او را می خورد و مالش را تسلیم می کند البته صرف دروغ را نمیتوان مانور متقلبانه دانست حتی اگر این دروغ کتبی باشد. برای تحقق جرم کلاهبرداری باید حتما بر اساس اقدام کلاهبردار ضرر یبه صاحب مال وارد شده باشد و خود کلاهبردار نیز نفع برده باشد .

شایان ذکر است بردن مال دیگری از راه دروغ می تواند جرم تحصیل مال از طریق نامشروع تلقی گردد منظور از متقلبانه بودن وسیله این است که ، وسیله به طور نوعی و عرفی قابلیت فریب را داشته باشد. .و اثبات توسل متهم به وسایل متقلبانه و صحنه سازی به عهده مرجع قضایی و مقام تحقیق یا دادستان است  .

وکیل کلاهبرداری در مشهد  – موفق ترین وکیل در مشهد

لزوم فریب مال باخته توسط کلاهبردار 

بزه دیده یا مال باخته باید حتما فریب بخورد و علت فریب وی وسیله متقلبانه ی کلاهبردار باشد و همچنین علت از دست دادن مال نیز فریب خوردن باشد. تمامی اسناد جعلی وسیله متقلبانه است ، مانند اینکه شخصی چک جعلی به دیگری بدهد و مال وی را از این طریق ببرد. لذا استفاده از سند مجعولی که منجر به بردن مال غیر گردد ، جرم کلاهبرداری محسوب میشود. در این خصوص باید گفت که  سند جعلی با سند دروغی متفاوت است . برای تحقق جرم کلاهبرداری باید  ضرری متوجه صاحب مال شود و شخص مجرم نیز نیز از آن منتفع شود و سودی ببرد .

توسل به وسیله متقلبانه قبل از تحصیل مال :

برای تحقق جرم کلاهبرداری باید حتما مانور متقلبانه مقدم باشد بر بردن مال .

به عبارت دیگر باید ابتدا مالباخته فریب بخورد و بعد مالش را در اختیار کلاهبردار قرار دهد . بنابراین اگر ابتدا مال را به کلاهبردار بدهد و بعد فریب بخورد ، کلاهبرداری محقق نمیشود . و ممکن است با جمع سایر شرایط ، جرم خیانت در امانت احراز گردد

مجازات کلاهبردار بر اساس نوع کلاهبرداری :

کلاهبرداری به دو نوع ساده و مشدد تقسیم میشود و مجازات آن نیز به تبع آن متفاوت است .

به موجب قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس و ارتشا و کلاهبرداری ، مجازات کلاهبرداری عادی یک تا 7 سال حبس تعزیری و جزای نقدی معادل مال برده شده در حق دولت و رد مال است و مجازات جرم کلاهبرداری مشدد تا ده سال حیس باضافه موارد ذکر شده می باشد . بر اساس قانون کاهش مجازاتهای حبس تعزیری در کلاهبرداری قابل گذشت یعنی کلاهبرداری تا مبلغ یکصد میلیون تومان مجازات کلاهبرداری به نصف تقلیل یافته است .

شرایط تحقق جرم کلاهبرداری :

1 – به وکار بردن وسیله متقلبانه

2 – نتیجه مورد نظر جرم حاصل شده باشد

3 – مجنی علیه باید در نتیجه توسل کلاهبردار به وسیله متقلبانه فریب خورده باشد و مال را در اختیار کلاهبردار قرار دهد

شرکت در جرم کلاهبرداری چه زمانی تحقق پیدا می کند ؟

شرکت در جرم کلاهبرداری مانند دیگر جرایم زمانی اتفاق می افتد که دو نفر یا بیشتر در عنصر مادی جرم ، دخالت داشته باشند . در شرکت در جرم کلاهبرداری نتیجه مجرمانه باید به افعال تمام مرتکبین منتسب باشد

مصادیق کلاهبرداری ساده :

1 – مانند وجود شرکت و یا کارخانه واهی ،

2 – وجود اموال و اختیارات واهی که فرد آنها را به خود نسبت میدهد ،

3 – امید کردن به امور غیر واقعی و اختیار اسم و عنوان مجعول می باشد

و مجازات آن حبس از یک تا 7 سال و رد مال و جزای نقدی می باشد.

مصادیق کلاهبرداری مشدد :

1 – مانند آنکه شخص کلاهبردار بر خلاف واقع عنوان دولتی اتخاذ کرده باشد

2 – و کلاهبرداری از طریق تبلیغات و رسانه های عمومی مانند رادیو، تلویزیون ، روزنامه و…که

مجازات آن حبس از دو تا 10 سال و انفصال ابد از خدمات دولتی و رد مال و جزای نقدی می باشد .

پرونده کلاهبرداری خود را به گروه وکلای توانا بسپارید ببهترین وکیل جعل در مشهد

عناصر تشکیل دهنده جرم کلاهبرداری

الف – عنصر قانونی جرم کلاهبرداری

عنصر قانونی جرم بدین معناست که به موجب قانو باید عمل ارتکابی جرم باشد. ماده یک قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری مصوب 15 آذر 1367 مجمع تشخیص مصلحت نظام: ” هر کس از راه حیله و تقلب مردم را به وجود شرکتها یا تجارت خانه ها یا کارخانه هایا موسسات موهوم یا به داشتن اموال و اختیارات واهی فریب دهد یا به امور غیر واقع امیدوار کند ، یا از حوادث و پیشامدهای غیر واقع بترساند. و یا سام و یا عنوان مجعول استفاده کند ، و به یکی از وسایل مذکور یا وسایل تقلبی دیگر، وجوه یا اموال یا اسناد یا حواله جات یا قبوض یا مفاصا حساب و امثال انها تحصیل کرده و از این راه مال دیگری را ببرد ،

کلاهبردار محسوب و علاوه بر رد اصل مال به صاحبش ، به حبس از یک تا هفت سال و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که اخذ کرده محکوم میشود . در صورتی که شخص مرتکب بر خلاف واقع عنوان یا سمت ماموریت از طرف سازمان ها و موسسات دولتی یا وابسته به دولت یا شکت های دولتی یا شوراها یا شهرداری ها و …..یا به طور کلی از قوای سه گانه و همچنین نیروهای مسلح و مامورین به خدمت عمومی باشد ، علاوه بر رد اصل مال به صاحبش ، به حبس از دو تا ده سال و انفصال ابد از خدمات دولتی و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که اخذ کرده محکوم میشود .”

این ماده دارای دو تبصره نیز هست

وکیل کلاهبرداری در مشهد

بهترین وکیل جعل در مشهد

 مقالات گروه وکلای عدالت جو را مطالعه کنید 

عنصر دوم :

ب – عنصر روانی جرم کلاهبرداری :

عنصر روانی در جرم کلاهبرداری  خود دو نوع است :

1 – سوء نیت عام مرتکب جرم

2 – سوء نیت خاص مرتکب جرم

سوء نیت عام یعنی ، قصد مجرمانه و عمد بودن رفتار متهم در توسل به وسایل متقلبانه است.

سوء نیت خاص یعنی ،قصد بردن مال دیگری است

به نحوی که خودش از آن  منتفع شود و ضرر متوجه صاحب مال گردد  .

عنصر سوم جرم :

ج – عنصر مادی جرم کلاهبرداری :

همانطور که گفته شد یکی از طرق کلاهبرداری فروش مال غیر است. که قانونگذار این جرم را نیز بموجب قانون خاص در حکم کلاهبرداری دانسته است. یعنی با اثبات جرم فروش مال غیر همان مجازات کلاهبردار برای مجرم بار می شود. و بر اساس ماده یک قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری مصوب 15 آذر 1367 مجمع تشخیص مصلحت نظام مجازات خواهد شد

در ذیل نمونه ای از آرای محاکم ذکر گردیده است

وکیل کلاهبرداری در مشهد

آیا کلاهبرداری از طریق تلفن امکان پذیرد ؟

کلاهبرداری جرمی است که توسل به وسایل متقلبانه برای فریب دیگری و بردن اموال دیگری شرط لازم برای تحقق این جرم است . پیشرفت تکنولوژی سبب شده است تا راه های جدیدی برای تحقق این جرم قابل فرض باشد . کلاهبرداران حرفه ای با استفاده از پیامک به تلفن همراه اشخاص و با فریب دادن به برنده شدن در بانک و یا ….و ارسال پیامک به شماره ای که آنها مدنظر دارند ، باعث میشود مبلغی از حساب آنها کسر شود .

جرایم در حکم کلاهبرداری:

1 -انتقال مال غیر به عوض مال خود

2 – سوءاستفاده از ارز دولتی

3 – تبانی اشخاص برای بردن مال غیر

4 – اظهارات خلاف واقع موسسین و مدیران شرکت های با مسئولیت محدود ، تضامنی و نسبی

5 – جعل عنوان نمایندگی بیمه

6 – اخذ گواهی انحصار وراثت بر خلاف واقع و …

نمونه رای دادگاه در مورد جرم کلاهبرداری 

چکیده رای دادگاه :

از آنجا که مجازات بزه انتقال مال غیر مجازات کلاهبرداری است ،لذا انتقال مال غیر با ارزش کمتر از یک میلیارد ریال مشمول مرور زمان می شود.

تاریخ رای نهایی: 1393/12/23

شماره رای نهایی: 9309970221901812

رای دادگاه نخستین

در خصوص شکایت خانم‌ها 1- ع. 2- ع.ه. 3- ع.غ. با وکالت آقایان ر. و ج. علیه آقای س.، متولد 1337، با وکالت آقای ش.، دایر بر انتقال مال غیر؛ با توجه به این‌که منصرف از ماهیت پرونده، تاریخ وقوع جرم احتمالی فروش مال غیر 24/02/79 و تاریخ شکایت 5/11/89 بوده و با عنایت به این‌که وفق بند ت ماده 11 قانون مجازات اسلامی 1392 قواعد مربوط به مرور زمان عطف به ماسبق می‌شود و از حیث مجازات، بزه انتقال مال غیر در حکم کلاهبرداری بوده که جرم تعزیری درجه 4 محسوب و با انقضاء ده سال مشمول مرور زمان می‌گردد وکیل کلاهبرداری در مشهد

رای دادگاه در مورد کلاهبرداری 

و استثنای مندرج در بند ب ماده 109 قانون مجازات اسلامی هم از موضوع پرونده منصرف است؛ زیرا اولاً در جزائیات لزوم تفسیر مضیق به نفع متهم اقتضا دارد که بزه انتقال مال غیر از حیث مرور زمان در زمره کلاهبرداری قرار نگیرد و ثانیاً بر فرض که این حیث هم مشمول کلاهبرداری قرار گیرد از نظر نصاب مقرر در تبصره ماده 36 قانون باز هم خارج از مقررات و امتیازات مرور زمان قرار نمی‌گیرد

و ثمن دریافتی متهم بر فرض وقوع مجموعاً به پانزده میلیون تومان بالغ می‌شود؛لذا بدون ورود در ماهیت، مستنداً به ماده 105 قانون مجازات اسلامی 1392 حکم به موقوفی تعقیب متهم صادر و اعلام می‌گردد.رأی صادره حضوری و ظرف بیست روز قابل اعتراض در محاکم تجدیدنظر استان تهران است.دادرس شعبه 1103 دادگاه عمومی جزایی تهران از رای صادر شده تقاضای تجدید نظر خواهی شده است دادگاه تجدید نظر بدین شرح حکم نموده است .

وکیل کلاهبرداری در مشهد

بهترین وکیل جعل در مشهد

رای دادگاه تجدید نظر 

در خصوص تجدیدنظرخواهی آقای ر. به وکالت از شکات نسبت به دادنامه شماره 824 مورخ 06/11/93 صادره از شعبه 1103 دادگاه عمومی جزایی تهران که به موجب آن راجع به شکایت مطروحه قرار موقوفی تعقیب به استناد مرور زمان کیفری صادر گردیده؛ از آن‌جا که در مانحن‌فیه بررسی و احراز تاریخ وقوع بزه مؤثر در اتخاذ تصمیم قضایی بوده در حالی که در کیفرخواست صادره به شرح برگ 248 پرونده این موضوع علی‌رغم تکلیف قانونی دادسرا وفق بند 7 شق 2 ماده 3 قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مسکوت مانده، بنا به‌ مراتب پرونده جهت اقدام قانونی (قید تاریخ وقوع جرم در کیفرخواست) عیناً اعاده تا جهت اظهار نظر نهایی تکمیلاً به نظر برسد.

مستشاران شعبه 19 دادگاه تجدیدنظر استان تهران

با ثنا وکیل برای مشاوره حقوقی کیفری تماس بگیرید

مشاوره تلفنی با وکیل کلاهبرداری در مشهد رایگان است

تماس مستقیم با ثنا وکیل و وکیل پایه یک دادگستری

09155129243 و 09306924956 

موضوع نشست قضایی استان فارس 

عدم اشتغال موقت کارمند در صورت ارتکاب جرایم موضوع ماده 7 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء اختلاس و کلاهبرداری

پرسش

در صورتی که کارمند دولت مرتکب جرائم موضوع ماده 7 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری شود و پرونده منتهی به صدور کیفرخواست شود، در فرض انتقال کارمند به دستگاه دیگر یا جابجایی سمت وی آیا می‌توان تقاضای اعمال ماده 7 قانون تشدید را نمود؟

نظر اکثریت
با توجه به اطلاق کلمه «شغل» در ماده 7 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری که بیان می‌دارد: «در هر مورد از بزه‌های مندرج در این قانون که مجازات حبس برای آن مقرر شده در صورتی که مرتکب از مامورین مذکور در این قانون باشد از تاریخ صدور کیفرخواست از شغل خود معلق خواهد شد.» به نظر می‌رسد منظور از تعلیق از شغل خود ناظر به مطلق خدمات دولتی است و نه صرفاً شغلی که کارمند، حین ارتکاب بزه به آن اشتغال داشته است. زیرا چنین کارمندی، دیگر صلاحیت و شایستگی باقی ماندن در کلیه مشاغل دولتی را ندارد.

وکیل کلاهبرداری در مشهد

بهترین وکیل جعل در مشهد

از سوی دیگر پذیرش نظر فوق، مانع فرار متهمان از اعمال قانون می‌گردد.

نظر ابرازی

ماده 7 قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس، ارتشاء و کلاهبرداری شغل مرتبط با بزه ارتکابی کارمند دولت را بیان می‌کند و ناظر به مشاغل دیگر نمی‌باشد. از سوی دیگر تفسیر مضیق قوانین کیفری، با پذیرش عقیده فوق همخوانی دارد.

نظر هیئت عالی

همانگونه که در نظر اکثریت آمده است مستفاد از ماده 7 قانون تشدید مجازات ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری بعد از صدور کیفرخواست عدم اشتغال موقت کارمند منظور نظر قانونگذار بوده است. ( نشست قضایی قضات استان فارس۱۳۹۷/۱۱/۱۳ )

نشست قضایی قضات دادگستری استان مرکزی ۱۳۹۷/۳/۲۹

امکان رفع مسوولیت وثیقه گذار در صورت پرداخت مبلغ کل وثیقه توسط خود یا ثالث

پرسش

آیا به استناد پرداخت مبلغ کل وثیقه توسط وثیقه گذار و یا شخصی غیر از وثیقه گذار پس از صدور دستور دادستان مبنی بر ضبط وثیقه، وثیقه گذار می تواند تقاضای رفع کل وثیقه و رفع مسئولیت از خود نماید؟

نظر اتفاقی

با عنایت به اینکه اولاً؛ تبدیل مال موضوع وثیقه به وجه نقد سهل الوصول تر است؛د در حالی که ضبط وثیقه نیاز به تشریفات قانونی دارد و زمان بر نیز می باشد.

ثانیاً

در فرض اینکه اقدام به ضبط وثیقه و فروش آن گردد آنچه که قابل اخذ است تنها به میزان وجه الوثاقه است و بیشتر از آن نمی توان اخذ نمود.

ثالثاً

ضبط وجه الوثاقه طریقه ای است جهت احقاق حقوق شاکی و محکوم له پرونده و جبران خسارت از بابت جنبه عمومی جرم و ضبط وثیقه از نظر قانونگذار موضوعیت ندارد.

رابعاً؛

وقتی وثیقه گذار این حق را دارد که در جریان پرونده تا مختومه شدن آن نسبت به معرفی میزان و مال دیگر به عوض وثیقه تودیع شده اقدام نماید؛ به طریق اولی در این مرحله هم می تواند به میزان وجه الوثاقه وجه نقد که به عنوان یکی از وثیقه های قانونی طبق بند خ ماده 217 قانون آیین دادرسی کیفری قانونگذار معین کرده است اقدام نماید.

خامساً؛

ماده 228 قانون آیین دادرسی کیفری نیز این حق را به وثیقه گذار داده تا در هر مرحله از دادرسی با معرفی متهم درخواست آزادی وثیقه را نماید که از این ماده می توان وحدت ملاک گرفت که سپردن وجه نقد به عوض وثیقه و تبدیل آن به وجه نقد نیز قابل انجام و پذیرش است.

وکیل کلاهبرداری در مشهد

وکیل کلاهبرداری در مشهد

سادساً؛

در اجرای ضبط وثیقه قانون آیین دادرسی کیفری مقرر کرده که نحوه اقدام طبق مقررات قانون اجرای احکام مدنی است و در اجرای احکام مدنی نیز این موضوع پذیرفته شده است؛ فلذا امکان اجابت درخواست وثیقه گذار با شرایط اعلام شده در سوال امکان پذیر است.

نظر هیئت عالی

نظریه اتفاقی قضات محترم دادگستری شهرستان اراک استان مرکزی، موجه و مورد تایید است.

تغییرات مجازات با تصویب قانون کاهش مجازاتهای حبس تعزیری :

با تصویب قانون کاهش مجازات حبس تعزیری قانونگذار ایران تحولی بزرگ در قانون مجازات اسلامی ایجاد نمود :

در مورخه بیست و سوم اردیبهشت ماه هزار و سیصد و نود و نه هجری شمسی فانون کاهش حبس های تعزیری در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و جرایم در حکم کلاهبرداری تماما قابل گذشت و قابل تعلیق قرار گرفت و همچنین جرم کلاهبرداری نیز تا سقف مبلغ یک صد میلیون تومان قابل گذشت اعلام شد که با رضایت شاکی پرونده این جرایم بسته می شود . ضمن اینکه جرایم کلاهبرداری تا سقف مبلغ یک صد میلیون تومان هم قابل تعلیق است تمام حبس های ابد غیر حدی که در قوانین ذکر شده به حبس درجه یک تقلیل یافت . تبصره یک ماده یک قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری که حداقل مجازات را یک سال تعیین کرده بود حذف شد و بر اساس این قانون حبس ها هم تبدیل به نوع دیگر می شود و هم قابل تقلیل به یک تا سه درجه خواهد بود .

تغییرات سال 1403 در مورد جرم کلاهبرداری و سرقت :

در بهار 1403 مجلس شورای اسلامی حذف قسمتی از قانون کاهش مجازاتهای حبس تعزیری را تصویب نمود که مطابق آن، تمام جرایم سرقت و کلاهبرداری و جرایم در حکم کلاهبرداری غیر قابل گذشت محسوب می شوند و مجازات این جرایم به حالت قبلی خود برگشت

وکیل کلاهبرداری در مشهد

وکیل خوب کیفری در مشهد

نغییرات جرم جعل و آدم ربایی و کلاهبرداری :

جرم جعل اسناد و نوشته های عادی هم قابل گذشت اعلام شد و حداقل و حداکثر مجازات جرایم قابل گذشت درجه چهار تا درجه هشت، به نصف تقلیل یافت. این قانون تحول عظیمی در حقوق جزای عمومی و حقوق جزای اختصاصی و آیین دادرسی کیفری ایجاد نمود به عنوان مثال جرم آدم ربایی مجازاتش تغییر کرد . بر اساس این قانون مجازات جرم کلاهبرداری تا مبلغ یکصد میلیون تومان شش ماه تا سه سال و نیم حبس تعزیری می باشد و اگر متهم رضایت شاکی  خصوصی را جلب نماید و وی در هر مرحله از رسیدگی که اعلام گذشت کند پرونده مختومه شده و زندانی در صورت حین اجرای حکم ، از زندان آزاد

می گردد

در این قانون جرم سرقت تا مبلغ بیست میلیون تومان در صورت گذشت شاکی خصوصی قابل گذشت است و با اعلام گذشت شاکی خصوصی پرونده مختومه می شود ولی مال خری یعنی خرید اموال مسروقه همچنان غیر قابل گذشت است . جرم خیانت در امانت هم قابل گذشت است و مجازات جرایم افتراء و توهین به اشخاص عادی فقط جزای نقدی درجه شش می باشد و حبس و شلاق برداشته شده است .

مطالعه مقاله مرتبط در سایت گروه وکلای عدالت جو مشهد 

سئوال از وکیل کلاهبرداری در مشهد :

در جرم کلاهبرداری از طریق معامله معارض آیا دادگاه می تواند مجازات حبس را به جزای نقدی یا شلاق تبدیل نماید یا خیر ؟

پاسخ :

بر اساس قانون اخیر التصویب تحت عنوان قانون کاهش حبس های تعزیری، دادگاه می تواند مجازات های حبس را به نوع دییگری تبدیل نماید یا اینکه تخفیف مجازات از  همان نوع در نظر بگیرد بنا بر این جرم کلاهبرداری از طریق انجام معامله معارض که از جمله جرایم در حکم کلاهبرداری محسوب می شود قابل گذشت محسوب می گردد و تبدیل مجازات از حبس به سایر مجازاتها مانند شلاق یا جزای نقدی از اختیارات دادگاه است هر چند که قضات محاکم ، با توجه به اهمیت این جرایم عملا از این اختیار استفاده نمی کنند .

سؤال از وکیل کلاهبرداری در مشهد :

شخصی به بهانه اینکه میخواهد با من ازدواج نماید ، از من پول گرفته است . و اخیرا اظهار داشته که با هم نمیتوانیم ازدواج کنیم . از ایشان به اتهام کلاهبرداری شکایت کرده ام ، تا علاوه بر اینکه بتوانم پول هایم را پس بگیرم به مجازات کلاهبرداری نیز محکوم شود . آیا اتهام کلاهبرداری شامل حال ایشان میشود ؟

پاسخ :

خیر ، شکایت کلاهبرداری نسبت به ایشان متصور نیست.  زیرا تمامی عناصر لازم برای تحقق جرم کلاهبرداری محقق نشده است .

شما میتوانید بر اساس واریزی که به ایشان داشته اید ،

دادخواست مطالبه وجه را مطرح نمایید .

شکایت کلاهبرداری شما به نتیجه نمیرسد .

آرای شعب دیوان عالی کشور و برخی از محاکم را در سایت افرا وکیل اینجا مشاهده کنید

سئوال از وکیل کلاهبرداری در مشهد :

پسر عمویم مبلغ سی میلیون تومان از من پول می خواست من پول ایشان را به وی دادم و او ادعا کرد رسید را گم کرده و قصد کلاهبرداری از من را داشت و قرار شد رسید را اگر پیدا کرد پاره کند و این مطلب را مکتوب کردیم پس از یک سال اقدام به اقامه دعوا علیه من نمود که از من پول می خواهد  دادگاه هم حکم داد که من پول ایشان را بدهم و اموالم را توقیف کرد و وجه درخواستی را گرفت.

هر چه گفتم او کلاهبردار است کسی گوش نکرد . علت اینکه نتوانستم ادعا را اثبات کنم این بود که در یک سرقتی که از منزلم شده بود این رسید هم سرقت شده بود و من نتوانستم رسید را به دادگاه ارائه کنم ولی سارقی که نمی شناسیم چه کسی است همه مدارکی را که برده بود از طریق پست برایم فرستاد و طلاهاو اقلام قیمتی را برداشته است

الان آن رسید را دارم چه اقدامی باید بکنم ؟

پاسخ :

با توجه به این که از سندی که در واقع بی اعتبار بوده و باید آنرا منهدم میکرده ولی مجدد بر ضرر شما استفاده کرده. و به نوعی سند از اعتبار افتاده را معتبر جلوه داده. و از این طریق تحصیل مال نیز نموده است. اقدام ایشان کلاهبرداری محسوب است. و شما می توانید به اتهام کلاهبرداری از ایشان شکایت کیفری نمایید. برای اعلام شکایت هم ابتدا در سامانه خدمات الکترونیک قضایی ثبت نام نموده و  از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی می توانید اقدام کنید و هم به صورت حضوری در دادسرا ی محل وقوع جرم می توانید شکایت را تسلیم کنید.

سئوال :

شخصی به بهانه ازدواج و با فریب و حیله از من پول گرفته و بنده پرینت حساب واریزی آن را دارم آیا می توانم به جرم کلاهبرداری از ایشان شکایت کنم؟

پاسخ :

خیر عمل فوق کلاهبرداری نبوده و تنها می توانید با استناد به فیش های واریزی وجه مورد نظر را مطالبه نمائید.

تماس مستقیم با وکیل پایه یک دادگستری 09155129243 و 09306924956

سوال از وکیل کلاهبرداری در مشهد :

سلام من مدت 5 سال با يه آقاي كه از طريق اينترنت آشنا شده بودم به نام………….. تلفني در ارتباط بودم تو اين 5 سال ايشون پول زيادي از من گرفتن و کلاهبرداری از انجام شده است . سال گذشته كه رفتن قرار بود پول من را به حسابم واریز کند ولی از این کار امتناع نموده است و خطوط تلفنش را  هم خاموش کرده است  و هيچ آدرسي ازایشان ندارم فيشهاي واريزی موجود است

پاسخ :

با توجه به وجود فیشهای  واریزی موضوع از جنبه حقوقی قابل اقدام است  و از جنبه کیفری هم چنانچه عناصر جرم کلاهبرداری یعنی مانور متقلبانه قبل از تحصیل مال وجود داشته باشد میتوان شکایت کیفری نمود  اما ظاهرا این موضوع کلاهبرداری محسوب نمی شود و جرم نیست و اگر درخواست مطالبه وجه دارید باید از طریق محاکم حقوقی اقدام نمایید .

ضمن اینکه در صورت طرح دعوا اگر آدرسی از ایشان ندارید

می توانید مجهول المکان اعلام نمایید ضمنا اگر مبلغ کلاهبرداری بیش از یکصد میلیون تومان نباشد

برای شکایت کیفری فقط یکسال از وقوع جرم یا اطلاع از وقوع جرم مهلت دارید .

ولی مبالغ بیش از یکصد میلیون تومان کلاهبرداری غیر قابل گذشت محسوب میگردد

و منصرف از یک سال مذکور می باشد . در جرم کلاهبرداری از طریق انتقال مال غیر نیز این موضوع حاکم است

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 5 امتیاز شما: 4.8]

نمونه آراء و لوایح

بهترین وکیل فروش مال غیر در مشهدبهترین وکیل فروش مال غیر مشهدبهترین وکیل کلاهبرداری در مشهدبهترین وکیل کلاهبرداری مشهدجرم فروش مال غیرجرم کلاهبرداریوکیل خوب فروش مال غیر در مشهدوکیل خوب فروش مال غیر مشهدوکیل خوب کلاهبرداری در مشهدوکیل خوب کلاهبرداری مشهدوکیل فروش مال غیر در مشهدوکیل فروش مال غیر مشهدوکیل کلاهبرداری در اراکوکیل کلاهبرداری در اسفراینوکیل کلاهبرداری در اصفهانوکیل کلاهبرداری در اهوازوکیل کلاهبرداری در بجنوردوکیل کلاهبرداری در بندر عباسوکیل کلاهبرداری در بیرجندوکیل کلاهبرداری در تایبادوکیل کلاهبرداری در تبریزوکیل کلاهبرداری در تربتوکیل کلاهبرداری در تهرانوکیل کلاهبرداری در درگزوکیل کلاهبرداری در رشتوکیل کلاهبرداری در زنجانوکیل کلاهبرداری در ساریوکیل کلاهبرداری در سبزواروکیل کلاهبرداری در سرخسوکیل کلاهبرداری در سمنانوکیل کلاهبرداری در شاهرودوکیل کلاهبرداری در شیروانوکیل کلاهبرداری در طرقبهوکیل کلاهبرداری در فاروجوکیل کلاهبرداری در فریمانوکیل کلاهبرداری در قزوینوکیل کلاهبرداری در قوچانوکیل کلاهبرداری در کاشمروکیل کلاهبرداری در کرجوکیل کلاهبرداری در کرمانوکیل کلاهبرداری در کرمانشاهوکیل کلاهبرداری در کلاتوکیل کلاهبرداری در گرگانوکیل کلاهبرداری در گنبدوکیل کلاهبرداری در مشهدوکیل کلاهبرداری در نیشابوروکیل کلاهبرداری در همدانوکیل کلاهبرداری مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =