وکیل کیفری در کرج | 09155129243

وکیل کیفری در کرج

وکیل کیفری در کرج


وکیل کیفری در کرج

برای درخواست وکیل کیفری در کرج با شماره های 09306924956  – 09155129243 تماس بگیرید.

دادگاه های کیفری که وظایف آن ها رسیدگی به پرونده های کیفری است، یکی از ارگان های فعال زیرمجموعه ی قوه قضائیه محسوب می شوند.

سوال – قانون مجازات اسلامی کشور  ایران :

صلاحیت محاکم و قانون کشور 

سوال- اگرجرمی در آب های ساحلی ایران ارتکاب یابد کدام قانون صالح است؟

جواب- قانون کشور محل وقوع جرم یعنی کشور ایران صالح است 

بهترین مقاله های کیفری 

سوال – اگرجرم در کشتی مسافربری فرانسوی که در اجاره دولت جمهوری اسلامی است ارتکاب یابد رسیدگی به آن در صلاحیت دادگاه کدام کشور است ؟

جواب – در صلاحیت دادگاه های ایران است

سوال – در مورد کشتی های غیرجنگی اعم از داخلی و خارجی رسیدگی به جرایم ارتکابی در آب های ساحلی ایران در شرایط فعلی داخل در صلاحیت کدام کشور است؟

جواب – به استناد به قانون مجازات اسلامی و نیز ماده 10 قانون مناطق دریایی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و دریای عمان مصوب31/1/1372

با توجه به اینکه ایران طبق قانون تعیین حدود آب های ساحلی خود را 12 میل دریایی تعیین نموده   و در این قانون حق حاکمیت ایران بر دریای ساحلی شناخته شده است .از طرفی ماده ی 8 قانون فوق الذکر فقط رسیدگی و تعقیب جرایم داخل کشتی های جنگی را از شمول مقررات ایران خارج نموده است, لذا در مورد کشتی های تجاری یا مسافری می توان با تمسک به اطلاق قانون مجازات اسلامی جرایم ارتکابی در داخل آن ها را مشمول مقررات ایران دانست.

وکیل کیفری در کرج

وکیل خوب در مشهد

مصونیت های بیگانگان 

سوال – اگر مامور سیاسی یا کنسولی بیگانه در ایران مرتکب جرم شود چه حکمی دارد؟

جواب –  به دلیل مصونیت سیاسی از تعقیب و مجازات معاف است . مطابق بند 4 ماده ی31 کنوانسیون وین درباره ی روابط دیپلماتیک مصوب 21/7/134 .مصونیت قضایی مامورسیاسی در کشور پذیرنده او را از تعقیب قضایی کشور فرستنده معاف نخواهد داشت.

وکیل کیفری در کرج

سوال – با توجه به قانون مجازات اسلامی در صورتی که قسمتی از جرم در پاکستان واقع و نتیجه ی جرم در ایران حاصل شود ولی مجرم به عراق فرار کند قانون کدام کشور حاکم است؟

جواب –  قانون ایران زیرا نتیجه ی جرم در ایران حاصل است.

سوال – اگر یک آلمانی در ایران به قصد قتل یک تبعه ی اتریشی  سلاحی تهیه نماید و پس از عزیمت به ترکیه مبادرت به قتل او نماید طبق قوانین ایران آیا محاکم ایران صلاحیت رسیدگی به این قتل را دارند یا خیر ؟

جواب-ایران صلاحیت تعقیب و مجازات او را به اتهام قتل عمدی ندارد.  وکیل کیفری در کرج

سوال -در موردی که یک نفر از داخل خاک یکی از کشورهای همسایه ی ایران باشلیک گلوله شخصی را در خاک ایران به قتل می رساند محل وقوع جرم کجاست ؟

جواب – محل وقوع جرم ایران است . چرا که جرم در حکم واقع شده در کشور ایران است.

سوال-  اگر کسی با شلیک گلوله از داخل خاک ایران شخصی را د ر خاک ترکیه به قتل برساند جرم در خاک کدام کشور اتفاق افتاده است ؟

جواب : عمل در حکم جرم واقع شده در ایران است و طبق قوانین ایران محاکمه و مجازات می شود

وکیل کیفری در کرج

وکیل خوب پرونده جعل در مشهد

مقالات حقوقی و کیفری 

سوء قصد مقامات خازجی 

سوال- سوء قصد به جان مقامات خارجی در چه صورتی به موجب قوانین ایران جرم و قابل مجازات است؟

جواب – سوء قصد در قلمرو ایران و مورد سوء قصد رئیس  کشور خارجی باشد

سوال- مصونیت نمایندگان سیاسی در محل ماموریت موجب معافیت نمایندگان سیاسی ازچه چیزی می شود؟

جواب- مصونیت نمایندگان سیاسی در محل ماموریت موجب معافیت نمایندگان سیاسی از تعقیب ومحاکمه می شود .

سوال – نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارای کدام یک از مصونیت ها هستند؟

جواب- مصونیت ناشی از وظایف نمایندگی.

مطابق اصل86 قانون اساسی:

نمایندگان مجلس در مقام ایفای وظایف نمایندگی در اظهار نظر و رای خود کاملا آزادند و نمی توان آنها را به سبب نظراتی که در مجلس اظهار کرده اند یا آرایی که در مقام ایفای وظایف نمایندگی خود داده اند تعقیب یا توقیف کرد

سوال- حقی که به اتباع خارجی داده می شود تا در صورت بروز جرمی در دادگاه کشور خود و نه کشوری که در آن مقیم هستند محاکمه گردند، چه مصونیتی است ؟

جواب – مصونیت دیپلماتیک 

وکیل کیفری در کرج

وکیل کیفری در کرج

وکیل کیفری در کرج

وکیل خوب در مشهد

ادامه

سوال – اگر کسی در خارجه مرتکب قتل عمدی شود ومجازات این جرم در باره اش اجرا و در خاتمه ی مدت مجازات به ایران بیاید و اولیای دم تقاضای قصاص نماید ،شخص مزبور چه وضعیتی پیدامی کند؟

جواب – برابر قانون مجازات اسلامی چون مجازات در مورد او اجرا می شود قابل قصاص نیست

سوال- اگر نماینده ی مجلس شورای اسلامی مرتکب جرم کلاهبرداری شود ،چه حکمی دارد؟

جواب – قابل تعقیب ومجازات در مراجع قضایی عمومی است.

سوال- طبق قانون مجازات اسلامی هر فرد ایرانی یا بیگانه ای که در خارج از قلمرو حاکمیت ایران

مرتکب یکی از جرایم ذیل(مثل اقدام علیه امنیت ملی) شود و در ایران یافت شود

یا به ایران مسترد گردد، طبق قانون مجازات اسلامی ایران مجازات می شود .

این ماده  قانون مجازات اسلامی ناظر به چه اصلی است؟

وکیل کیفری در کرج

وکیل برتر جرایم سایبری در مشهد

ادامه

جواب –

اصل صلاحیت واقعی یا اصل واقعی بودن قوانین کیفری اصلی است که هر کشوری خود را صالح در تعقیب جرایمی می داند که به منافع عالیه ی آن کشور لطمه و صدمه می زند و در قلمرو حاکمیت آن کشور واقع نشده است که ماده ی 5 قانون مجازات اسلامی مصداق بارز این اصل می باشد

زیرا جرایم مذکور در آن واقعا به منافع عالیه ی کشور ایران لطمه می زند .

سوال- هر ایرانی یابیگانه ای که در خارج از قلمرو حاکمیت ایران مرتکب جرمی شود

در چه صورتی طبق قانون مجازات جمهوری اسلامی ایران مجازات می شود؟

وکیل کیفری در کرج

جواب – درصورتی که در ایران یافت شود یا به ایران مسترد شود و مرتکب جرایم خاصی شده باشد.

سوال – ارتکاب کدام جرایم توسط بیگانگان درخارج از ایران، موجب مجازات مرتکب آن طبق قانون مجازات جمهوری اسلامی ایران می شود؟

سوال – تبعه ی یک کشور خارجی که در قلمرو کشوری خارجی مرتکب جعل نوشته ی رسمی رئیس قوه قضاییه می شود و بر طبق مقررات به ایران مستردمی شود، طبق کدم اصل از اصول واقعی یا سرزمینی به موجب قوانین ایران قابل مجازات است؟

جواب – اصل واقعی بودن صلاحیت قوانین کیفری

سوال – جعل استفاده از مهر یا امضای کدام یک از مقامات مملکتی ایران، توسط بیگانگان در خارج از کشور مطابق قانون مجازات اسلامی، قابل مجازات است؟

جواب – مقام معظم رهبری 

یادآوری می شود که درخصوص رؤسای سه قوه در قانون مجازات اسلامی (برخلاف مقام معظم رهبری )صرفا به جعل نوشته ی رسمی و یا استفاده از آن اشاره شده نه جعل مهر یا امضاء و یا استفاده  از آن ها .

وکیل کیفری در کرج بهترین پی گیری را در پرونده تان انجام میدهد 

پرونده تان را گروه وکلای توانا و گروه وکلای عدالت جو و ثنا وکیل بسپارید 09155129243 و 09306924956

بهترین وکیل پرونده ملکی در مشهد

سوال موکل از وکیل :

در تاریخ 1/1/99 به محل سکونت شخصی که بدهکار من است مراجعه نمودم چون مبلغ بیست میلیون تومان به وی قرض داده بودم و حاضر به ادای دین خود نبود دستگاه جوشکاری وی را که درب منزل گذاشته بود تا به محل کارش برود برداشتم و آوردم . ایشان به من شک کرده بود و به من زنگ زد که آیا شما برده ای ابتدا گفتم نه من نبردم ولی بعدا اقرار کردم که من بردم می خواهم بابت طلبم بردارم او از من شکایت کیفری نموده است به نظرتان عملی که انجام داده ام جرم است یا خیر و مجازات آن چیست ؟

پاسخ : اگر شما طلبی از ایشان دارید باید به شکل قانونی تقاضا نمایید راهکار آن اینست که دادخواست مطالبه طلب به شورای حل اختلاف تقدیم کنید و شورا پس از بررسی و اثبات دین حکم به پرداخت خواهد داد ولی شما نمی توانید راسا و بدون حکم دادگاه اقدام به بردن مال وی نمائید شما می توانستید بر مبلغ طلبتان از مرجع صالح تامین خواسته بگیرد و همان دستگاه جوشکاری یا هر وسیله دیگری را که متثینان دین نباشد توقیف نمائید ولی عملی که شما انجام داده اید سرقت محسوب می گردد زیرا سرقت ربودن مال دیگری است و شما هم دستگاه جوشکاری ایشان را سرقت کرده اید مجازات جرم سرقت با کیفیت مطروحه شش ماه تا سه سال حبس تعزیری و تا 74 ضربه شلاق تعزیری می باشد

برای اخذ گواهی عدم سوء پیشینه اینجا وارد شوید 

ثنا وکیل بهترین وکلای متخصص را در زمینه های مختلف در اختیار شما قرار می دهد 09155129243 و 09306924956

وکیل کیفری در کرج

بهترین وکیل در مشهد

منظور از تعزیرات چیست؟

تعزیر مجازاتی است که مشمول عنوان حد ، قصاص یا دیه نیست به موجب قانون در موارد ارتکاب محرمات شرعی یا نقض مقررات حکومتی تعیین و اعمال می گردد نوع مقدار کیفیت اجرا و مقررات مربوط به تخفیف تعلیق سقوط و سایر احکام تعزیر به موجب قانون تعیین می شود دادگاه در صدور حکم تعزیری با رعایت مقررات قانونی موارد ذیل را مورد توجه قرار می‌دهد:

الف .انگیزه مرتکب و وضعیت ذهنی و روانی وی حین ارتکاب جرم.

ب. شیوه ارتکاب جرم گستره نقض وظیفه و نتایج زیان بار آن.

پ. اقدامات مرتکب پس از ارتکاب جرم.

ت. سوابق و وضعیت فردی خانوادگی و اجتماعی مرتکب و تاثیر تعزیر بر وی.

تفاوت شلاق تعزیری با شلاق حدی چیست؟

در تعیین مجازات به شلاق تعزیری حداقل و حداکثر آن در در قانون مشخص شده است (که معمولاً حداقل ۳۱ ضربه و حداکثر ۷۴ ضربه شلاق می باشد) اما شلاق حدی حداقل و حداکثری ندارد و ضربات شلاق حدی مشخص است مثلاً حد قذف هشتاد ضربه شلاق است.

ضمن اینکه در اجرای حکم شلاق تعزیری مجری حکم باید مراقب باشد به سایر اعضا ،جوارح و منافع مجرم آسیبی وارد نیاید،، اما در اجرای حکم شلاق حدی ممکن است به سایر اعضا، جوارح و منافع مجرم آسیبی وارد شود که قابلیت پیگیری ندارد.

تعدد محکومیت شلاق تعزیری و شلاق حدی چگونه است ؟

اگر فرد محکوم به شلاق ، هم محکوم به شلاق تعزیری شده باشد و هم محکوم به شلاق حدی شده باشد ، پس از اجرای محکومیت اولیه ، اجرای حکم دوم تا بهبودی محل اصابت ضربات شلاق به تاخیر می افتد مگر اینکه محکوم خواهان اجرای حکم دوم پیش از بهبودی باشد.

اجرای شلاق در محکومیت زن چیست ؟

ضربات شلاق حدی محکومان زن ، از شانه تا پایین کمر و به صورت مساوی و غیرمتمرکز در تمام نقاط مذکور نواخته میشود.محکوم باید پوششی داشته باشد که بدن وی نمایان نشود و حکم توسط مامور زن مجرب و بدون حضور مردان اجرا میشود.

 

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 1 امتیاز شما: 5]

دپارتمان کیفری

باتجربه ترین وکیل کیفریبهترین وکیل کیفری در کرجبهترین وکیل کیفری کرجثنا وکیلماهرترین وکیل دادگستریماهرترین وکیل کیفریوکیل پایه یک دادگستری در کرجوکیل پایه یک دادگستری کرجوکیل پایه یک در کرجوکیل پایه یک کرجوکیل خوب در کرجوکیل خوب کرجوکیل در کرجوکیل کرجوکیل کیفری باتجربه در کرجوکیل کیفری در کرجوکیل کیفری کرجوکیل کیفری ماهر در کرجوکیل ماهر دادگستریوکیل ماهر کرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =