قویترین وکیل حضانت در مشهد | 09155129243 | وکیل حضانت مشهد

قویترین وکیل حضانت در مشهد

قویترین وکیل حضانت در مشهد


جهت مشاوره با قویترین وکیل حضانت در مشهد با شماره 09155129243 تماس بگیرید.

حضانت و نگهداری طفل :

حضانت در لغت به معنی پروردن است در اصطلاح پرورش طفل به وسیله ابوین و اقارب او است

شروط عمومی حضانت عبارتند از:

1 – اسلام

2 – عقل

3 – فاسق نباشد

4 – کفایت و لیاقت داشته باشد

5 – حضانت کننده بیماری سرایت کننده نداشته باشد.

بر اساس قانون نمی توان طفل را بدون دلیل از کسی که حق حضانت با اوست گرفت مگر در موارد قانونی یا جهت رعایت مصلحت طفل که دادگاه آن را تشخیص خواهد داد .

مطابق قانون در صورت نبودن هیچ یک از پدر و مادر ، حق جضانت با جد پدری می باشد . زیرا جد پدری بر طفل حق ولایت دارد و در صورتی که جد پدری نیز نباشد ، حق حضانت با وصی منصوب از طرف پدر و جد پدری می باشد .

قویترین وکیل حضانت در مشهد

وکیل خوب در مشهد

اسباب سقوط حق حضانت مادر عبارتند از :

1 – سفر مادر که موجب سقوط حق حضانت او است

و آن حق به پدر طفل منتقل می شود سفر پدر هم ( نه برای تجارت ) مسقط حق حضانت است

2 – شوهر کردن مادر مگر اینکه پدر طفل در قید حیات نباشد  که حق حضانت به مادر می رسد نه به وصی پدر.

به نظر میرسد در موت فرضی نیز همینگونه باشد

زیرا پدر حضور ندارد که از طفل نگهداری نماید

3 – ازدواج مادر طفل بعد از طلاق از پدر طفل : اگر زن شوهر کند و سپس طلاق داده شود حق حضانت به او بر می گردد

در مورد سایر موارد نیز این چنین است

یعنی اگر موانع حق حضانت برطرف شود مثلا بیماری ساری او علاج شود

قویترین وکیل حضانت در مشهد

بهترین وکیل در مشهد

4 – ترک حضانت توسط مادر :

امکان انتقال حق حضانت به موجب توافق ابوین به طرف دیگر در مواردی که حق حضانت قهرا یا به توافق ساقط می شود حق ملاقات محفوظ است

5 – رسیدن طفل به حد بلوغ و رشد : در زمانی که طفل به سن بلوغ و رشد می رسد حضانت موضوعیت ندارد . سم بلوغ در دختران 9 سال قمری و در پسران 15 سال قمری است

اگر در شروط عمومی و حضانت اختلال راه یابد حضانت به دیگر از ابوین منتقل می گردد

قویترین وکیل حضانت در مشهد

قویترین وکیل حضانت در مشهد

نظریه شماره 816/92/7 – 1/5/1392 اداره کل حقوقی قوه قضاییه :

با توجه به اطلاق ماده 1170قانون مدنی ازدواج موقت هم مانند ازدواج دایم موجب سلب حضانت مادر می باشد و این ماده نسخ نشده است ولی در صورتی که دادگاه تشخیص دهد که مصلحت طفل اقتضاء دارد که حضانتش به مادر سپرده شود با توجه به مواد 40 به بعد قانون حمایت خانواده مصوب 1/12/91 می تواند حضانت را به مادر طفل بدهد و سلب حق حضانت موضوع ماده 1170 قانون مدنی به معنی منع حضانت و سلب صلاحیت مادر نیست و با وجود صراحت قانون موردی برای رجوع به فتوی نیست .

قویترین وکیل حضانت در مشهد

ثنا وکیل

ماده 42  قانون حمایت خانواده مصوب 1391 : صغیر و مجنون را نمی توان بدون رضایت ولی ، قیم مادر یا شخصی که حضانت و نگهداری آنان به او واگذار شده است از محل اقامت مققر بین طرفین یا محل اقامت قبل از وقوع طلاق به محل دیگر یا خارج از کشور فرستاد مگر اینکه دادگاه آن را به مصلحت صغیر و مجنون بداند و با در نظر گرفتن حق ملاقات اشخاص ذی حق این امر را اجازه دهد دادگاه در صورت موافقت با خارج کردن صغیر و مجنون از کشور بنابر درخواست ذی نفع برای تضمین بازگرداند صغیر و مجنون تامین مناسبی اخذ می کند

ماده 43  قانون حمایت خانواده مصوب 1391 :

حضانت فرزندانی که پدرشان فوت شده با مادر آنها است مگر آنکه دادگاه به تقاضای ولی قهری یا

دادستان اعطای حضانت به مادر را خلاف مصلحت فرزند تشخیص دهد.

در این مورد اگر مادر شوهر هم اختیار کند حضانت طفلی که پدرش وفات یافته از مادر سلب نمی شود

به طور کلی در بحث حضانت ، رعایت مصلحت و غبطه طفل از همه جهات لازم است

و نمی توان بدون در نظر گرفتن مصلحت طفل در خصوص حضانت اظهار نظر نمود

قویترین وکیل حضانت در مشهد

بهترین وکیل خانواده در مشهد

در هر حال حضانت بر عهده هریک قرار گیرد برای دیگری حق ملاقات محفوظ است و نمی توان تحت هیچ شرایطی حق ملاقات طفل را از او گرفت در مواردی هم که باید ملاقات با کسی که حق ملاقات دارد با نظارت و تحت نظر انجام شود همین کار انجام می شود ولی حق ملاقات را از شخص سلب نمی کنند.

مادری که حضانت طفل را به عهده دارد ، می تواند برای نفقه طفل علیه پدر طفل اقامه دعوای مطالبه نفقه نماید . و اگر پدر نفقه را پرداخت نکرد ، مادر تکلیف و وظیفه ای به نگه داری فرزند ندارد . اگر پدری حضانت طفل را به طور دائم از خودش سلب کند ، در صورت تشخیص دادگاه قابل اعاده است . و می تواند مجدد حضانت را برگرداند .

قویترین وکیل حضانت در مشهد

قویترین وکیل حضانت در مشهد

سؤال :

با سلام . خانمی هستم 32 ساله که مدت 9 سال است که با همسرم زندگی کرده ام و چون ایشان معتاد به مواد مخدر بوده و کار نداشته و دست به زن هم داشته است توانسته ام طلاق بگبرم . یک فرزند پسر دو ساله و یک فرزند دختر شش ساله دارم . همسرم مدام تهدید میکند که میخواهد حضانت دخترم را از من بگیرد . در حالی که ایشان چندین بار دست دخترم و حتی پسر کوچکم را داغ کرده است چون در حالت طبیعی نبوده است و هیچ شغلی هم ندارد ، آیا میتوانم حضانت فرزندانم را برای همیشه بگیرم ؟

پاسخ :

شما میتوانید دادخواست حضانت طفل را در دادگاه خانواده مطرح نمایید و دلایل به دادگاه ارائه دهید که پدر طفل صلاحیت نگهداری و حضانت از فرزند را ندارد به جهت اینکه اعتیاد به مواد مخدر دارد و حتی به جهت مصرف مواد مخدر در حالت عادی نبوده است و کودک آزاری نموده است و شغلی هم برای تامین معیشت فرزند ندارد .به احتمال زیاد دادگاه حضانت فرزند را به شما واگذار میکند .

تماس با وکیل پایه یک دادگستری عباس شیروی : 09155129243 و 09306924956

اعتیاد به مواد مخدر و سلب حضانت طفل :

سئوال اینجاست که اگر یکی از طرفین یعنی پدر یا مادر به مواد مخدر اعتیاد داشته باشد و مواد مخدر را استعمال نماید آیا از وی سلب حضانت می شود یا خیر ؟

در پاسخ باید گفت صرف اعتیاد را نمی توان از موارد سلب حضانت تلقی نمود ولی اگر این اعتیاد بنا به تشخیص دادگاه برای طفل مضر باشد حکم به سلب حضانت خواهد داد

سؤال :

حضانت طفل سه ساله با مادر است ولی مادر از این امر خودداری می کمد آیا راهی برای الزام وی وجود دارد ؟

پاسخ :

حضانت علاوه بر اینکه حق والدین است ، تکلیف آنان نیز می باشد لذا اگر مادری از نگهداری و حضانت طفل در زمانی که حضانت طفل با مادر است خودداری نماید ملزم به این کار میشود .

لزوم رعایت مصلحت طفل در تعیین حق حضانت توسط دادگاه خانواده :

در موضوع حضانت مصلحت طفل رعایت می شود لذا ممکن است حضانت طفل د یک سنی حق یکی از والدین باشد اما دادگاه بنا به تشخیص و مصلحت طفل حضانت را به دیگری بدهد مثلا حضانت طفل پس از سن هفت سالگی با پدر است حال ممکن است دادگاه چون حضانت خواهر این طفل که چنج سال دارد با مادر است و این طفل هم تاکنون با مادر زندگی میکرده و مصلحت بر عدم جدایی دو خواهر از یکدیگر حکم می کند حضانت این طفل را پس از سن هفت سالگی هم به مادر بدهد .

فوت مادر و جنون پدر و تکلیف حضانت و نفقه طفل :

اگر مادر طفل فوت نماید ولی پدر زنده باشد و مجنون شود تکلیف حضانت و نفقه طفل چه خواهد شد ؟

پاسخ :

در صورت جنون پدر و فوت مادر حضانت به تشخیص دادگاه خانواده با رعایت مصلحت طفل بر عهده شخصی غیر از پدر مجنون سپرده می شود و در خصوص نفقه اگر پدر طفل مال داشته باشد از مال وی پرداخت می شود و الا از مال جدپدری پرداخت خواهد شد و در مرحله بعد نوبت به مادر می رسد

تماس یا وکیل پایه یک دادگستری : 09155129243

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 3 امتیاز شما: 5]

دپارتمان خانواده

بهترین قویترین وکیل حضانت در مشهدبهترین قویترین وکیل حضانت مشهدبهترین وکیل در مشهدبهترین وکیل مشهدقویترین وکیل حضانت در اصفهانقویترین وکیل حضانت در اهوازقویترین وکیل حضانت در تهرانقویترین وکیل حضانت در رشتقویترین وکیل حضانت در ساریقویترین وکیل حضانت در سمنانقویترین وکیل حضانت در شیرازقویترین وکیل حضانت در قزوینقویترین وکیل حضانت در مشهدقویترین وکیل حضانت در همدانقویترین وکیل حضانت مشهدوکیل حضانت فوری کودکوکیل حضانت فوری کودک در مشهدوکیل حضانت فوری کودک مشهدوکیل خوب در مشهدوکیل خوب مشهدوکیل در مشهدوکیل مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + چهارده =