نمونه رای اعاده دادرسی کیفری | 09155129243

نمونه رای اعاده دادرسی کیفری

نمونه رای اعاده دادرسی کیفری


نمونه رای اعاده دادرسی کیفری

جهت وکالت و مشاوره با وکیل اعاده دادرسی کیفری در مشهد با شماره تلفن 09155129243 تمس بگیرید .

تاریخ دادنامه قطعی : 1395/03/16

خلاصه جریان پرونده :

مستدعی اعاده دادرسی بر حسب شکایت اقای ک. ک. به اتهام فروش مال غیر ، یک قطعه زمین به مساحت ۲۰۰ متر مربع واقع در گویم *تحت تعقیب دادسرای عمومی و انقلاب *واقع و پس از صدور کیفر خواست درباره او در شعبه *محاکمه شده و دادگاه بموجب دادنامه شماره *به جهات و دلایل مذکور در ان او را بزهکار تشخیص داده و به استناد ماده ۱ قانون مجازات راجع به انتقال مال غیر ناظر به ماده ۱ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشای ، اختلاس و کلاهبرداری به چهارسال حبس و رد مبلغ ششصد میلیون ریال وجوه دریافتی به شاکی و پرداخت معادل ان جزای نقدی به صندوق دولت محکوم نموده است.

مطالعه مقالات حقوقی و کیفری ثنا وکیل سامانه معرفی وکیل در سراسر کشور  sanavakil.com

تجدیدنظر متهم نسبت به رای :

از این رای متهم درخواست تجدید نظر نموده که شعبه *به ان رسیدگی نموده و رای تجدید نظر خواسته را طبق دادنامه مذکور در فوق به این شرح ( ( زمین مذکور توسط اقای م. ه. به اقای ک. ه. و ایشان نیز زمین را به اقای س. ا. ج. ( محکوم علیه ) واگذار و نامبرده با توجه به تجربه و شغل حرفه ای خود متوجه تعلق مذکور به غیر و ساخت زمین مذکور توسط دیگری می شود. و به همین علت به فروشنده اصلی اقای م. مراجعه نموده و پلاک دیگری به جای ان دریافت نموده لکن هر دو پلاک … توسط تجدید نظر خواه اصیل ( محکوم علیه ) واگذار گردیده … بدین ترتیب فروش مال غیر توسط س. ج. صورت گرفته … علیهذا … با رد تجدید نظر خواهی و اصلاح مبلغ استردادی و جزای نقدی به همان میزان ماخوذه یعنی ۴۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال ) اصلاح و تایید کرده است.

اعاده دادرسی متهم نسبت به رای:

اقای ک. پ. ، وکیل سازمان *لت محکوم علیه از سازمان *نسبت به رای قطعی محکومیت او درخواست اعاده دادرسی کرده که در دبیرخانه دیوان ثبت و برای رسیدگی به این شعبه ارجاع گردیده است.وکیل محکوم علیه در لایحه تقدیمی که زمان شور خوانده می شود.

با بیان مطالبی در دفاع از او اظهار داشته که محکوم علیه دوقطعه زمین به شماره های ۱۸۸ و ۲۴۸ ( حسب اظهار وکیل محکوم علیه این قطعه جایگزین قطعه ۱۸۷ گردیده ) را که از اقای ک. ه. خریده عینا فروخته و ضامن هر گونه فساد فروشنده اولیه بوده و با ارائه اقرار نامه اقای ک. ه. و نیز یک برگ استشهادیه به استناد بندهای ث ، ج ، و چ ماده ۴۷۴ ق. ا. د. *پذیرش درخواست را نموده است. عضو ممیز – ج. ا.
هیات شعبه در تاریخ بالا تشکیل شد پس از قرائت گزارش عضو ممیز و ملاحظه اوراق پرونده مشاوره نموده بشرح زیر رای می دهد:

رای شعبه:

درخواست مستدعی اعاده دادرسی با توجه به مفاد لایحه وکیل او و دلایل استنادی موجه و در خور پذیرش نیست زیرا این که نامبرده زمین موضوع شکایت را از اقای ک. ه. خریده و به شاکی فروخته در مراحل رسیدگی ماهوی عنوان شده و مورد قبول قرار گرفته النهایه برحسب مفاد رای معترض عنه محکوم علیه با اطلاع از تعلق زمین به غیر ان را شاکی فروخته است.

و اظهارات وکیل او در مورد این که بی گناه و فاقد سوی نیت بوده دفاع ماهوی است.که در این مرحله موقعیت قانونی ندارد. و قابل رسیدگی و ترتیب اثر نیست بنا به مراتب به لحاظ عدم انطباق درخواست با جهات مورد استناد و مستندا به ذیل ماده ۴۷۶ ق.ا.د.ک قرار رد درخواست را صادر و اعلام می نماید .

تماس مستقیم با وکیل پایه یک دادگستری عباس شیروی 09155129243 و 09306924956

امتیاز این مقاله :
به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
[جمع امتیازات: 2 امتیاز شما: 5]

نمونه آراء و لوایح

رای اعاده دادرسی کیفرینمونه رای اعاده دادرسی کیفرینمونه رای اعاده دادرسی ماده 474وکیل اعاده دادرسی کیفری در مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − یک =